mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy to koncepcyjny model elektrycznego buggy. Samochód wyjechał na drogi Kalifornii podczas imprezy motoryzacyjnej w Pebble Beach.

Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. Buggy wywołało spore zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.

ID. Buggy, inspirowane klasycznymi pojazdami buggy z lat 60. ubiegłego stulecia, przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej, opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i gwarantuje znakomite doznania podczas jazdy.

Modułowa konstrukcja ID. Buggy pozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej MEB, co otwiera ogromne możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.

Volkswagen ID. Buggy – nadwozie i wnętrze

Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. Buggy jest idealnie przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt.

Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.

Kabina ID. Buggy ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej.

Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma w ID. Buggy wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji.

Volkswagen ID. Buggy – napęd

Bezemisyjny układ napędowy Volkswagena ID. Buggy składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią. Zasilanie odbywa się za pomocą płaskiego akumulatora wysokiego napięcia o pojemności 62 kWh.  Bateria została umieszczona w podłodze samochodu, dla zaoszczędzenia jak największej ilości miejsca.

Silnik elektryczny generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według normy WLTP zasięg ID. Buggy wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.


Podobne wiadomości:

Volkswagen T2 Elektro. Pionier elektromobilności

Volkswagen T2 Elektro. Pionier...

Aktualności 2019-11-08

Znamy cennik Skody Citigo-e iV

Znamy cennik Skody Citigo-e iV

Aktualności 2019-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...