mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy to koncepcyjny model elektrycznego buggy. Samochód wyjechał na drogi Kalifornii podczas imprezy motoryzacyjnej w Pebble Beach.

Volkswagen ID. Buggy na drogach

Volkswagen ID. Buggy po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. Buggy wywołało spore zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.

ID. Buggy, inspirowane klasycznymi pojazdami buggy z lat 60. ubiegłego stulecia, przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej, opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i gwarantuje znakomite doznania podczas jazdy.

Modułowa konstrukcja ID. Buggy pozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej MEB, co otwiera ogromne możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.

Volkswagen ID. Buggy – nadwozie i wnętrze

Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. Buggy jest idealnie przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt.

Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.

Kabina ID. Buggy ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej.

Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma w ID. Buggy wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji.

Volkswagen ID. Buggy – napęd

Bezemisyjny układ napędowy Volkswagena ID. Buggy składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią. Zasilanie odbywa się za pomocą płaskiego akumulatora wysokiego napięcia o pojemności 62 kWh.  Bateria została umieszczona w podłodze samochodu, dla zaoszczędzenia jak największej ilości miejsca.

Silnik elektryczny generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według normy WLTP zasięg ID. Buggy wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.


Podobne wiadomości:

Seat wprowadza hulajnogę eXS. Znamy polską cenę

Seat wprowadza hulajnogę eXS. Znamy polską...

Aktualności 2019-09-13

Porsche Taycan. Zdjęcie wnętrza

Porsche Taycan. Zdjęcie wnętrza

Aktualności 2019-08-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019 to obok wystaw w Paryżu i Genewie najważniejsza impreza tego typu na całym Starym Kontynencie i jedna z największych na świecie.

TARGI FRANKFURT TARGI FRANKFURT