mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen ID.R jedzie po kolejny rekord

Volkswagen ID.R jedzie po kolejny rekord

Elektryczny Volkswagen ID.R ma na swoim koncie rekordy w Pikes Peak, Nordschleife i Goodwood. Ale to nie koniec. Teraz czas na Chiny.

Volkswagen ID.R jedzie po kolejny rekord

Legendarny wyścig górski na Pikes Peak, słynna Północna Pętla Nürburgringu i szczycący się długą tradycją Goodwood Festival of Speed to miejsca, które są bliskie każdemu miłośnikowi czterech kółek. Właśnie w tych miejscach Volkswagen ID.R – model wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd – ustanowił spektakularne rekordy.

Wszystko wskazuje na to, że nie zamierza na tym poprzestać. We wrześniu bowiem, to sportowe auto podejmie kolejną próbę. Volkswagen ID.R zamierza wyznaczyć po raz pierwszy czas wjazdu na Tianmen Mountain, spektakularną górę w Chinach.

Ma to być kolejny milowy krok dla samochodów elektrycznych, ale też wsparcie dla prowadzonej przez Volkswagena w Chinach kampanii w dziedzinie aut elektrycznych. Do 2035 roku Volkswagen zamierza zwiększyć udział elektrycznych aut w całej swojej sprzedaży w Chinach do 50 procent.

Pikes Peak International Hill Climb 2018

Swoje techniczne możliwości Volkswagen udowodnił dzięki skonstruowanemu w ciągu zaledwie 250 dni modelowi ID.R, który odniósł spektakularny sukces podczas wyścigu Pikes Peak International Hill Climb.
24 czerwca 2018 roku kierowca Romain Dumas przebił wszystko, co wydarzyło się dotąd na „America’s Mountain”, jak nazywany bywa Pikes Peak. Francuz zasiadający za kierownicą Volkswagena ID.R poprawił obowiązujący dotychczas rekord trasy o 16 sekund.

Co więcej, ustanawiając czas 7 minut i 57,148 sekund Dumas i ID.R po raz pierwszy zeszli poniżej granicy 8 minut. Jest to także pierwszy rekord trasy legendarnego „Race to the Clouds” w klasyfikacji generalnej ustanowiony przez samochód z elektrycznym napędem.

Północna Pętla Nürburgringu

Sportowy i techniczny sukces podczas Pikes Peak International Hill Climb pomógł w podjęciu decyzji o dalszych pracach nad ID.R i stawieniu czoła kolejnym wyzwaniom. „Każdy chwali to, co sprawdzono na Nürburgringu” – napisano wielkimi literami w historycznym boksach na Nürburgringu.

Północna Pętla o długości 20,8 km cieszy się opinią najtrudniejszego toru wyścigowego na świecie. ID.R podjął na niej próbę ustanowienia nowego rekordu w kategorii samochodów elektrycznych. Żeby zakończyć ją sukcesem, inżynierowie musieli dostosować rozwiązania techniczne Volkswagena ID.R do wymogów Północnej Pętli.

Chodziło przede wszystkim o zestrojenie zawieszenia, opracowanie odpowiedniego systemu zarządzania energią elektryczną oraz o wybór optymalnych opon. To dlatego, że w przeciwieństwie do wyścigu na szczyt Pikes Peak, w „Zielonym Piekle” Nürburgringu nie brakuje długich prostych, na których auta osiągają ogromną prędkość, a z którymi ID.R w swojej poprzedniej wersji nie miał okazji się mierzyć.

Wysiłek się opłacił – w czerwcu 2019 roku Roman Dumas zasiadający ponownie za kierownicą ID.R znowu zapisał się w historii i osiągając wynik 6 minut i 5,336 sekund poprawił o 40 sekund obowiązujący dotąd czas przejazdu Północnej Pętli Nürburgringu w kategorii samochodów elektrycznych.

Goodwood Festival of Speed 2019

Kolejne wyzwanie: najsłynniejszy sprinterski wyścig rozgrywany na południu Anglii. Już wcześniej, w lipcu 2018 roku, Romain Dumas uzyskał w ID.R podczas Goodwood Festival of Speed najlepszy rezultat w kategorii aut zasilanych energią elektryczną.

Równo rok później ten zgrany duet znowu pojawił się na starcie kultowej imprezy. Z sukcesem – uzyskany czas 39,90 sekund okazał się lepszy o 1,7 sekundy od ustanowionego 20 lat wcześniej przez bolid Formuły 1 – McLarena MP4/13.

Próba na Tianmen Mountain

Po sukcesach w USA i w Europie, Volkswagen Motorsport kieruje kroki na ważny rosnący rynek, jakim są Chiny. Tianmen Shan Big Gate Road to spektakularna droga, która wijąc się 99 zakrętami prowadzi w pobliże szczytu góry Tianmen na wysokości 1519 m.

To bodaj najbardziej widowiskowy kawałek asfaltu jaki znajdzie się pod kołami Volkswagena ID.R. Droga jest ekstremalnie wąska, ekstremalnie stroma i bardzo kręta. Prowadzi wzdłuż skalnych ścian na wysokość 1300 metrów do tzw. „Bramy do Nieba”.

Nikt dotąd nie podejmował próby bicia rekordu wjazdu na szczyt. Podjęcie tego wyzwania przez Volkswagena otworzy nową kartę w historii. I zapewne na tym się nie skończy.


Podobne wiadomości:

Volkswagen wprowadza wersje IQ.DRIVE i Offroad

Volkswagen wprowadza wersje IQ.DRIVE i...

Aktualności 2019-08-09

Porsche Taycan przechodzi surowe testy

Porsche Taycan przechodzi surowe testy

Aktualności 2019-08-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan Navara po face liftingu
Nissan Navara po face liftingu
Nissan przedstawił szczegóły dotyczące zmodernizowanego pick-upa Navara, który jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie.

DS 3 CROSSBACK DS 3 CROSSBACK