mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen ID. R szybszy niż bolid Formuły 1

Volkswagen ID. R szybszy niż bolid Formuły 1

Podczas Festiwalu Szybkości w Goodwood Romain Dumas w Volkswagenie ID. R pokonał trasę w rekordowym czasie.

Volkswagen ID. R szybszy niż bolid Formuły 1

Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego.

Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 680 KM poprawił o 1,7 sekundy rekord, który obowiązywał od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”.

Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 780 KM.

- Zwyciężając w klasyfikacji generalnej podczas „Goodwood Festival of Speed” ID.R ponownie udowodnił, że elektryczne układy napędowe produkowane przez Volkswagena mogą być lepsze od najmocniejszych tradycyjnych silników – stwierdził dyrektor Volkswagen Motosport, Sven Smeets.

- Romain Dumas na tej krótkiej, ale trudnej trasie doskonale wykorzystał możliwości ID.R. Po zwycięstwach odniesionych wcześniej w wyścigu Pikes Peak oraz – w kategorii samochodów elektrycznych – na Północnej Pętli Nürburgringu, jest to kolejny ważny krok w rozwoju elektromobilności. Do tego zwycięstwa przyczyniła się również doskonała praca całego zespołu, który specjalnie na potrzeby startu podczas „Festival of Speed” w bardzo krótkim czasie przygotował lżejszą wersję ID.R – dodał Smeets.

- Ustanowienie rekordu w ogólnej kategorii w Goodwood napawa mnie dumą. Ten krótki, górski wyścig jest wyzwaniem szczególnym. Właśnie dlatego, że trasa jest tak krótka nie mogłem popełnić najmniejszego błędu, zestrojenie wszystkich elementów ID.R także musiało być perfekcyjne. Nie było to łatwe, ponieważ nie mogliśmy wcześniej przetestować trasy wyścigu – powiedział Romain Dumas, który w 2018 roku, w tym samym miejscu, odniósł zwycięstwo w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym.

Volkswagen ID. R w walce z bolidem Formuły 1

Volkswagen Motosport przeprowadził modyfikacje modelu ID.R specjalnie z myślą o jego starcie podczas „Goodwood Festival of Speed”. W porównaniu z wersją przeznaczoną do bicia rekordów na Pikes Peak i na Nürburgringu, kolejne stadium ewolucyjne elektrycznej wyścigówki musiało, między innymi, odznaczać się niższą masą własną.

- W porównaniu z wersją na Nürburgring, tym razem zastosowaliśmy mniejszy akumulator i zmieniliśmy sposób oddawania mocy. Dzięki temu nowy ID.R waży wraz z kierowcą mniej niż 1.000 kg – opisuje François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport.

Poza tym, do walki o rekord ID.R wyruszył bez systemu Drag-Reduction (DRS) opracowanego specjalnie na najszybsze odcinki Nürburgringu, ponieważ charakterystyka trasy w Goodwood uniemożliwiała jego zastosowanie.

Partner Volkswagena, firma Bridgestone, która już w 1999 roku wyposażyła w opony zwycięskie auto w Goodwood, także tym razem dostarczyła specjalne opony umożliwiające uzyskanie wielkich przyspieszeń na 1,86-kilometrowej trasie.

180 tys. widzów w Goodwood

„Goodwood Festival of Speed” przyciągnął w miniony weekend ponad 180 000 widzów. Oprócz widowiska na wyścigowej trasie Volkswagen zaprezentował również samochody elektryczne, które pojawią się w przyszłości.

Po raz pierwszy przedstawiono publicznie Volkswagena ID.3, który jako pierwszy model z nowej rodziny ID. pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Jak będą wyglądały kolejne zdradzają studyjne ID.BUZZ i ID.VIZZION.


Podobne wiadomości:

Volkswagen e-Golf numer 100 000

Volkswagen e-Golf numer 100 000

Aktualności 2019-12-03

Tysiąc Volkswagenów Grand California z polskiej fabryki

Tysiąc Volkswagenów Grand California z...

Aktualności 2019-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...