mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen Motorsport kończy ze spalinowym ściganiem

Volkswagen Motorsport kończy ze spalinowym ściganiem

Volkswagen Motorsport zapowiada odejście od silników spalinowych w sporcie motorowym. Zamiast tego marka skoncentruje się na ściganiu aut elektrycznych.

Volkswagen Motorsport kończy ze spalinowym ściganiem

Marka Volkswagen Motorsport, w ostatnich latach prężnie działająca w wielu rajdowych i wyścigowych kategoriach, z wieloma sukcesami i tytułami mistrzowskimi, zapowiada rewolucyjne zmiany, podyktowane promowaniem elektromobilności.

Strategia Volkswagen Motorsport opublikowana w specjalnym raporcie zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego i tym samym całkowite odejście marki od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach.

Rolę pioniera nowych technologii - również w przyszłości - będzie odgrywał elektryczny sportowy Volkswagen ID.R, który ustanawiał już rekordy torów w Pikes Peak (USA), Nürburgring (Niemcy), w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na Górze Tianmen (Chiny).

Na bazie modularnej platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID. Obecnie pierwszym i jak dotąd jedynym modelem wprowadzonym do seryjnej produkcji jest Volkswagen ID.3.

- Tworząc ID.R Volkswagen wkroczył w nową epokę, rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu jak wielkie możliwości mają pojazdy z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas, żeby postawić kolejny krok w kierunku przyszłości – również w dziedzinie sportu samochodowego Volkswagen opowiada się konsekwentnie za napędem elektrycznym i rozstaje z silnikami spalinowymi jako jednostkami montowanymi w wyczynowych autach fabrycznych – powiedział dr Frank Welsch, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego.

- Obok ID.R jako pioniera nowych technologii w przyszłości drugim filarem działu sportowego Volkswagena będzie platforma MEB – dodał Welsch.

- Elektromobilność ma w sobie ogromny potencjał do rozwoju, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem. Po pierwsze jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości, po drugie to wiarygodny kanał komunikacyjny, dzięki któremu można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego – wyjaśnia Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

- Dlatego jeszcze mocniej skoncentrujemy się na napędzie elektrycznym zwiększając swoje możliwości w tym zakresie dzięki wykorzystaniu platformy MEB. Główny nacisk kładziemy na innowacyjne technologie, które znajdą zastosowanie w samochodach przyszłości – dodaje Smeets.

W dalszej perspektywie elektryfikacji zostaną poddane również samochody sportowe oferowane przez Volkswagen Motorsport prywatnym zespołom. Najpierw zostanie dokonana ocena poszczególnych dyscyplin, platform i typów samochodów.

W 2019 roku końca dobiegnie produkcja Volkswagena Golfa GTI TCR, przeznaczonego do startów na torach wyścigowych, a następca bazujący na Golfie nowej generacji nie będzie oferowany. Serwis oraz zaopatrzenie w części zamienne zostaną zapewnione jeszcze przez długi czas.

Volkswagen Polo GTI R5 będzie natomiast produkowany nadal i pozostanie stałym elementem oferty Volkswagen Motorsport skierowanej do prywatnych zespołów sportowych. Obsługa klienta i zaopatrzenie w części zamienne będą prowadzone z Hanoweru. Polo GTI R5 nie będzie już startowało w zawodach sportowych w ramach zespołu fabrycznego.


Podobne wiadomości:

Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego parkowania

Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego...

Aktualności 2020-01-22

Nowy Volkswagen Golf – cennik

Nowy Volkswagen Golf – cennik

Aktualności 2020-01-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wyjątkowe modele samochodów
Wyjątkowe modele samochodów
Najlepsze Citroëny mają hydropneumatyczne zawieszenie ? wśród nich są boski DS, nowoczesny CX, kompaktowy GS oraz ekskluzywny model SM.

Rajd DAKAR 2020 Rajd DAKAR 2020