1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji

Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji

Volkswagen T-Roc zyskał odświeżoną stylistykę i innowacje technologiczne, jak nowy system multimedialny, system Travel Assist i matrycowe reflektory LED IQ.Light.

Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji
Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy sportowy T-Roc R, a na niektórych rynkach T-Roc Cabriolet. Teraz gama modelowa T-Roca przeszła face lifting.

Bogatsze wnętrze i wyrazisty styl nadwozia

Tablica rozdzielcza wykonana została z bardziej przyjemnego w dotyku miękkiego tworzywa. Nowy zestaw wskaźników podkreśla z kolei nowoczesny charakter wnętrza nowego T-Roca. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala.

Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.

Przyjemne i miękkie w dotyku poszycie drzwi należy teraz do standardu. Wykonano je z eleganckiego materiału, a w wersjach Style i R-Line ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W odmianie R w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.

Z zewnątrz reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu nowego T-Roca są teraz seryjne. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła, np. kierunkowskazami, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt. Producent zastosował też podświetlany grill, podobnie jak w wielu nowych modelach marki.

Nowy poziom cyfryzacji i łączności

W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.

W nowym T-Rocu zastosowano system multimedialny skonstruowany na modułowej platformie trzeciej generacji (MIB3). Zapewnia on dostęp do licznych funkcji i usług online. Standardowo w Europie można dzięki niemu przez rok korzystać bezpłatnie z usług w ramach serwisu We Connect Plus. Do dyspozycji są takie funkcje, jak system komend głosowych online, usługi streamingowe. Korzystać można również z Apple CarPlay i Android Auto, także bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless.

Silniki TSI i TDI, opcjonalnie skrzynia DSG i napęd 4MOTION

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla.Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.

Dzięki nowej konfiguracji T-Roca można teraz wybrać zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Kompaktowy SUV jest dostępny w Europie w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem. Dynamiczny charakter nowego T-Roca szczególnie mocno podkreśla wersja wyposażenia R-Line. Elementy przodu i tyłu nadwozia utrzymano w odmiennej stylistyce nawiązującej do wyglądu topowej wersji modelu – T-Roca R. Nowy T-Roc w wersji wyposażenia R-Line ma także pakiet sportowy z wyborem trybów jazdy, progresywnym układem kierowniczym i sportowym zawieszeniem. Do odmian wyposażeniowych Style i R-Line oferuje się pakiet stylistyczny Black Style, w którego skład wchodzą liczne elementy lakierowane na czarno.

Nowy T-Roc R: mocny i wszechstronny

Za sprawą czterocylindrowego silnika o mocy 221 kW (300 KM) nowy T-Roc R to najbardziej dynamiczny model w rodzinie tych kompaktowych SUV-ów. Nadzwyczajną zwinność w zakrętach zapewniają mu sportowe zawieszenie i progresywny układ kierowniczy specyficzne dla modeli R. T-Roc R niezwykle sprawnie porusza się także poza utwardzonymi drogami dzięki seryjnemu napędowi na cztery koła 4MOTION. Oprócz niepowtarzalnego, charakterystycznego dla modeli spod znaku R wyglądu zewnętrznego oraz wystroju wnętrza, T-Roc R wyróżnia się charakterystycznym dźwiękiem układu wydechowego i sportowymi osiągami. Na nowej pokrytej skórą sportowej kierownicy umieszczono wielofunkcyjne przyciski, w tym przycisk R, charakterystyczny tylko dla modeli sygnowanych tym znakiem.


Podobne wiadomości:

Volkswagen ID.5 – premiera SUV-a coupe

Volkswagen ID.5 – premiera SUV-a coupe

Aktualności 2021-11-05

Wakacyjne podróże Polaków samochodem elektrycznym

Wakacyjne podróże Polaków samochodem...

Aktualności 2021-10-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Trzy pasy na nowym odcinku A1
Trzy pasy na nowym odcinku A1
Kierowcy na nowym odcinku autostrady A1 zyskali właśnie możliwość jazdy trzema pasami ruchu w kierunku południowym. Poniżej szczegóły.