1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji

Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji

Volkswagen T-Roc zyskał odświeżoną stylistykę i innowacje technologiczne, jak nowy system multimedialny, system Travel Assist i matrycowe reflektory LED IQ.Light.

Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji
Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy sportowy T-Roc R, a na niektórych rynkach T-Roc Cabriolet. Teraz gama modelowa T-Roca przeszła face lifting.

Bogatsze wnętrze i wyrazisty styl nadwozia

Tablica rozdzielcza wykonana została z bardziej przyjemnego w dotyku miękkiego tworzywa. Nowy zestaw wskaźników podkreśla z kolei nowoczesny charakter wnętrza nowego T-Roca. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala.

Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.

Przyjemne i miękkie w dotyku poszycie drzwi należy teraz do standardu. Wykonano je z eleganckiego materiału, a w wersjach Style i R-Line ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W odmianie R w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.

Z zewnątrz reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu nowego T-Roca są teraz seryjne. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła, np. kierunkowskazami, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt. Producent zastosował też podświetlany grill, podobnie jak w wielu nowych modelach marki.

Nowy poziom cyfryzacji i łączności

W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.

W nowym T-Rocu zastosowano system multimedialny skonstruowany na modułowej platformie trzeciej generacji (MIB3). Zapewnia on dostęp do licznych funkcji i usług online. Standardowo w Europie można dzięki niemu przez rok korzystać bezpłatnie z usług w ramach serwisu We Connect Plus. Do dyspozycji są takie funkcje, jak system komend głosowych online, usługi streamingowe. Korzystać można również z Apple CarPlay i Android Auto, także bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless.

Silniki TSI i TDI, opcjonalnie skrzynia DSG i napęd 4MOTION

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla.Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.

Dzięki nowej konfiguracji T-Roca można teraz wybrać zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Kompaktowy SUV jest dostępny w Europie w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem. Dynamiczny charakter nowego T-Roca szczególnie mocno podkreśla wersja wyposażenia R-Line. Elementy przodu i tyłu nadwozia utrzymano w odmiennej stylistyce nawiązującej do wyglądu topowej wersji modelu – T-Roca R. Nowy T-Roc w wersji wyposażenia R-Line ma także pakiet sportowy z wyborem trybów jazdy, progresywnym układem kierowniczym i sportowym zawieszeniem. Do odmian wyposażeniowych Style i R-Line oferuje się pakiet stylistyczny Black Style, w którego skład wchodzą liczne elementy lakierowane na czarno.

Nowy T-Roc R: mocny i wszechstronny

Za sprawą czterocylindrowego silnika o mocy 221 kW (300 KM) nowy T-Roc R to najbardziej dynamiczny model w rodzinie tych kompaktowych SUV-ów. Nadzwyczajną zwinność w zakrętach zapewniają mu sportowe zawieszenie i progresywny układ kierowniczy specyficzne dla modeli R. T-Roc R niezwykle sprawnie porusza się także poza utwardzonymi drogami dzięki seryjnemu napędowi na cztery koła 4MOTION. Oprócz niepowtarzalnego, charakterystycznego dla modeli spod znaku R wyglądu zewnętrznego oraz wystroju wnętrza, T-Roc R wyróżnia się charakterystycznym dźwiękiem układu wydechowego i sportowymi osiągami. Na nowej pokrytej skórą sportowej kierownicy umieszczono wielofunkcyjne przyciski, w tym przycisk R, charakterystyczny tylko dla modeli sygnowanych tym znakiem.


Podobne wiadomości:

Volkswagen ID.5 – premiera SUV-a coupe

Volkswagen ID.5 – premiera SUV-a coupe

Aktualności 2021-11-05

Volkswagen ulepsza sterowanie głosowe w Golfie

Volkswagen ulepsza sterowanie głosowe w...

Technika 2021-12-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dodatkowe pasy ruchu na A1, A2 i A4
Dodatkowe pasy ruchu na A1, A2 i A4
Autostrada A1 na odcinku od węzła Włocławek Północ do węzła Toruń Południe zyska dodatkowe pasy ruchu. Więcej pasów pojawi się też na A2 Warszawa-Łódź oraz A4 Krzyżowa-Tarnów.