Volkswagen Tiguan – co zmieni face lifting
Odświeżenie Volkswagena Tiguana wprowadzi oczywiście zmiany w wyglądzie. Na pierwszym szkicu auta widać, że Tiguan upodobni się do innych SUV-ów marki, zyskując pas przedni przypominający Volkswagena T-Roc. Zmiany zajdą również w części tylnej nadwozia, ale tu musimy zaczekać na publikację oficjalnych zdjęć.
Modyfikacje trafią również pod maskę, gdzie pojawi się choćby nowy silnik TDI z funkcją Twin Dosing, po raz pierwszy pokazaną podczas niedawnej premiery piątej generacji Volkswagena Caddy.
Na pokładzie nowego Tiguana zamontowany zostanie również nowy system informacyjno-rozrywkowy MIB3, znany choćby z nowego Volkswagena Passata. Trzecia generacja systemu pozwala na stałe podłączenie samochodu do sieci i dostęp do serwisów internetowych, czy tworzenie pokładowego hotspotu WiFi. Możliwe będzie też wydawanie komend głosowych, z pomocą komendy „Hello Volkswagen”.
Wreszcie w nowym Tiguanie pojawi się kilka nowych lub unowocześnionych systemów bezpieczeństwa, w tym choćby Travel Assist.
Volkswagen Tiguan PHEV – hybryda plug-in
Podczas konferencji, prowadzonej online, ujawniona została data wprowadzenia zapowiadanej już wersji hybrydowej typu plug-in. Volkswagen Tiguan PHEV pojawi się na rynku w 2021 roku i do napędu wykorzysta znany z innych nowych hybryd plug-in Grupy Volkswagena układ.
Składać się będzie z silnika TSI o pojemności 1,4 litra oraz silnika elektrycznego, a moc przekazywana będzie na koła za pośrednictwem automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG. Dokładne parametry napędu – moc, moment obrotowy czy pojemność akumulatora – poznamy w późniejszym czasie, ale spodziewamy się, że będzie to rozwiązanie analogiczne do tego z innych modeli. Zatem mówimy o mocy systemowej 245 KM i akumulatorze 13 kWh, pozwalającym pokonać około 50 km w trybie elektrycznym.
Volkswagen Tiguan – hit Volkswagena
Tej wiosny Volkswagen wyprodukował sześciomilionowy egzemplarz Tiguana. W samym 2019 roku powstało 910 926 sztuk popularnego SUV-a. Tiguan stał się tym samym najchętniej kupowanym samochodem marki i koncernu Volkswagen, ten wszechstronny pojazd jest oferowany w 80 procentach krajów świata.
W Europie Tiguan cieszy się największą popularnością wśród modeli typu SUV, w skali całego świata należy do grona trzech najchętniej kupowanych aut tej klasy. Volkswagen produkuje ten samochód na trzech kontynentach, w krajach należących do czterech stref czasowych.
W zeszłym roku średnio co 35 sekund w którejś z fabryk zjeżdżał z taśmy nowy Tiguan. To tempo jest najlepszym dowodem stale rosnącego popytu. Model pierwszej generacji miał swoją premierę w 2007 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie – i już w tym samym roku zaczął piąć się w górę w rankingu sprzedaży.
W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150 000 egzemplarzy Tiguana dostępnego w wersjach z napędem na przednie i na cztery koła. W Niemczech od razu zyskał on pozycję lidera w klasie SUV-ów. Od samego początku Tiguan cieszył się bardzo dużym wzięciem również na świecie.
W 2011 roku przeprowadzono lifting tego auta, które w odmienionej wersji również od razu odniosło sukces – w krótkim czasie roczna produkcja po raz pierwszy przekroczyła granicę 500 000 egzemplarzy.
Volkswagen Tiguan II – platforma MQB
W kwietniu 2016 roku na rynek trafił Tiguan drugiej generacji. Nowością było m.in. to, że do jego budowy wykorzystano modułową płytę podłogową (MQB). Taka konstrukcja zmieniła wszystko – nowe proporcje nadwozia sprawiły, że Tiguan zyskał bardziej dynamiczny wygląd, a dzięki większemu rozstawowi osi jego wnętrze stało się dużo bardziej przestronne. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają nowe systemy asystujące.
Rodzina Tiguana zyskała jeszcze większą popularność dzięki pojawieniu się w 2017 roku wersji XL z większym o 110 mm rozstawem osi, siedmioma miejscami i wyróżniającego się indywidualną stylistyką. Nowa odmiana nadwoziowa przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży – dzisiaj 55 procent wszystkich egzemplarzy opuszczających bramy fabryk to właśnie Tiguany XL.
W Ameryce Volkswagen oferuje model drugiej generacji wyłącznie w wersji z większym rozstawem osi. Na rynkach europejskich oraz w wielu innych krajach model z większym rozstawem osi jest znany pod nazwą Tiguan Allspace. Sprzedawana w Chinach odmiana XL nosi tam nazwę Tiguan L i cieszy się bardzo dużą popularnością. W październiku 2019 roku Volkswagen zwiększył ofertę zespołów napędowych chińskiego Tiguana L o wersję hybrydową typu plug-in.
Tiguan jest produkowany w czterech fabrykach Volkswagena. Ponieważ znajdują się one w czterech strefach czasowych można powiedzieć, że produkcja trwa przez całą dobę. W głównym zakładzie w Niemczech – w Wolfsburgu – powstaje Tiguan ze standardowym rozstawem osi z przeznaczeniem na rynki w Europie, Afryce, Azji i Oceanii.
W zakładzie w Kałudze, 170 km na południowy-zachód od Moskwy, jest produkowany Tiguan sprzedawany w Rosji oraz w krajach Azji centralnej. W Szanghaju Volkswagen wytwarza sprzedawanego w Chinach Tiguana L z dużym rozstawem osi. W meksykańskiej Puebli powstaje Tiguan z dużym rozstawem osi, który trafia na rynki Ameryki Północnej i Południowej oraz do krajów Europy, Afryki, Azji i Oceanii.
Dwie generacje Tiguana sprawiły, że stał się on jednym z najpopularniejszych aut klasy Sport Utility Vehicle na świecie. Dla marki i koncernu Volkswagen jest jednym z głównych modeli. W 2020 roku Volkswagen otworzy kolejny rozdział w jego historii prezentując odświeżoną wersję z licznymi zmianami technicznymi i stylizacyjnymi. Pojawi się wtedy również dodatkowa odmiana z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) przeznaczona do sprzedaży w Europie. Odliczanie już się zaczęło.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!