Poza osiągnięciem dwucyfrowej bariery, niemiecki koncern odnotował także wzrost sprzedaży o 4,2% w stosunku do ubiegłego roku, a w ciągu ostatniej dekady liczba rocznie produkowanych aut z logo VW i jego koncernowych krewnych wzrosła dwukrotnie.
Na sukces niemieckiej firmy złożyło się wiele marek zgrupowanych pod szyldem Volkswagen Group. Oto poszczególne wyniki sprzedaży w roku 2014:
Volkswagen (auta osobowe): 6,12 miliona aut
Audi: 1,74 mln
Skoda: 1,04 mln
ciężarowe i dostawcze modele marek: Scania, MAN, VW: 646,5 tys.
Seat: 390,5 tys.
Porsche: 189,8 tys.
Tak funkcjonujący koncern jest na najlepszej drodze do zdetronizowania dotychczasowego lidera światowej sprzedaży - japońskiej Toyoty.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!