Cztery lata to nie jest dużo czasu, ale szwedzko-chiński producent ma jasno określony plan. Cała oferta będzie podzielona na trzy serie: 90, 60 i 40. Pierwsza seria już została ożywiona wraz ze wspomnianym XC90. Dołączą do niego duży sedan S90 i kombi V90 - oba technicznie spokrewnione z dużym SUV-em. Odziedziczą po nim płytę podłogową, 2-litrowe, 4-cylindrowe silniki benzynowe i Diesla, a nawet zaawansowany napęd hybrydowy z najmocniejszej wersji T8.
Druga seria, 60, będzie obejmowała następcę dzisiejszego bestselleru Volvo, czyli nowe XC60. Analogicznie do największych modeli, towarzyszyć mu będą sedan S60 i kombi V60. Wszystkie auta skorzystają z techniki serii 90, ale konkurować będą na rynku z Audi A4/Q5.
Podobnie skonstruowana będzie gama serii 40 - sedan S40, hatchback V40 oraz niewielki crossover XC40. Trzymając się porównań do producenta z Ingolstadt, będzie to oręż wymierzony w Audi A3 Limousine, A3 Sportback oraz Q5.
Klarowne plany Volvo obejmują więc 9 głównych modeli plus ewentualne wersje terenowe Cross Country oraz przedłużane warianty tradycyjnych sedanów na rynek chiński. Samuelsson nazywa to strategią 3x3 i dodaje, że marka Geely skorzysta z techniki tych aut na podobnej zasadzie, na której Skoda korzysta z technologii Audi. Zapowiada się wyjątkowo pracowity okres dla Volvo.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +