mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

Groupa PSA rozpoczyna w fabryce w Tychach produkcję trzycylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech.

W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

Wczoraj przedstawiciele Grupy PSA uroczyście uruchomili nową linię montażową 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach. W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.

1.2 PureTech z Tychów

Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy 1.2 Turbo PureTech - czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” - stopniowo staje się dla Grupy PSA silnikiem światowym.

Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. — w Indiach (Hosur).

Zakład produkcyjny w Tychach został w ostatnich latach doinwestowany kwotą 250 mln euro, co umożliwiło zwiększenie wydajności fabryki i uruchomienie produkcji silnika 1.2 Turbo PureTech, montowanego w wielu modelach Grupy PSA – Peugeotach, Citroenach czy Oplach.

Moce produkcyjne tyskich zakładów są obecnie szacowane na poziomie do 460 tys. silników i powinny zaspokoić wciąż rosnące zapotrzebowanie na silniki benzynowe.

Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Grupy PSA.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Grupy PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.

- Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupie PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik - powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.

Tematy w artykule: produkcja silnikow silnik fabryka Tychy

Podobne wiadomości:

Audi zaoszczędziło 110 mln euro dzięki pracownikom

Audi zaoszczędziło 110 mln euro dzięki...

Aktualności 2019-02-04

Nissan Micra z nowymi silnikami

Nissan Micra z nowymi silnikami

Aktualności 2019-03-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak złodzieje kradna samochody?
Jak złodzieje kradna samochody?
Złodzieje samochodów coraz częściej wpadają na gorącym uczynku, za sprawdą coraz skuteczniejszych metod ochrony aut przed kradzieżą.