1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

Groupa PSA rozpoczyna w fabryce w Tychach produkcję trzycylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech.

W Tychach rusza produkcja silnika Grupy PSA

Wczoraj przedstawiciele Grupy PSA uroczyście uruchomili nową linię montażową 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach. W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.

1.2 PureTech z Tychów

Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy 1.2 Turbo PureTech - czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” - stopniowo staje się dla Grupy PSA silnikiem światowym.

Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. — w Indiach (Hosur).

Zakład produkcyjny w Tychach został w ostatnich latach doinwestowany kwotą 250 mln euro, co umożliwiło zwiększenie wydajności fabryki i uruchomienie produkcji silnika 1.2 Turbo PureTech, montowanego w wielu modelach Grupy PSA – Peugeotach, Citroenach czy Oplach.

Moce produkcyjne tyskich zakładów są obecnie szacowane na poziomie do 460 tys. silników i powinny zaspokoić wciąż rosnące zapotrzebowanie na silniki benzynowe.

Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Grupy PSA.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Grupy PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.

- Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupie PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik - powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.

Tematy w artykule: produkcja silnikow silnik fabryka Tychy

Podobne wiadomości:

Toyota uruchomiła w Polsce Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych

Toyota uruchomiła w Polsce Dział Testów i...

Aktualności 2020-07-31

Rusza produkcja Volkswagena ID.3 w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Rusza produkcja Volkswagena ID.3 w Szklanej...

Aktualności 2021-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Plebiscyt Best Cars 2022 – zagłosuj!
Plebiscyt Best Cars 2022 – zagłosuj!
Plebiscyt Best Cars odbywa się w tym roku już po raz 28. Już trzecią dekadę czytelnicy auto motor i sport wybierają najlepsze samochody roku.