Zaprezentowana po raz pierwszy na tegorocznej wystawie w Genewie czwarta generacja Micry, skonstruowana i zbudowana na nowej platformie V Nissana, opracowanej w ramach kompleksowych nowych założeń inżynierskich, została zaprojektowana i przetestowana w Japonii, a trafi do sprzedaży w 160 krajach.
Samochód zachował kompaktowe wymiary, ale jest minimalnie dłuższy i nieco niższy od poprzednika. Większy rozstaw kół sprawia, że znajdują się one jeszcze bliżej narożników pojazdu, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze Micry.
Galeria:
Zobacz wszystkie zdjęcia (7)
Oprócz silnika wolnossącego Nissan zaoferuje doładowany silnik 1.2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem start-stop montowanym jako standardowe wyposażenie wersji europejskich. Innowacyjny technologicznie system stop-start zmniejsza emisję CO2 o 6 procent. Silnik oferuje także znakomitą dynamikę dzięki mocy 98 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 142 Nm. Emisja wyniesie zaledwie 95 g/km, co jest wyjątkowym osiągnięciem, jak na silnik benzynowy.
Obydwa silniki będą dostępne w Europie z pięciobiegową przekładnią manualną lub z zupełnie nową automatyczną przekładnią bezstopniową (CVT). Skrzynia CVT została po raz pierwszy na świecie sprzężona z dodatkową przekładnią planetarną, która zapewnia większe przełożenia. Mniejsze koła pasowe pozwoliły natomiast na obniżenie masy przekładni o 10% w porównaniu z poprzednimi skrzyniami CVT Nissana.
Nowa Micra jest wyposażona w czujniki cofania i nowy układ „pomiaru przestrzeni do parkowania" (PSM) z trzema ustawieniami dostosowanymi do umiejętności kierowcy (tryb amatora, zwykły i eksperta). Układ ułatwia parkowanie na zatłoczonych parkingach i jest unikatowym elementem wyposażenia w tym segmencie. Z pewnością będzie bardzo popularny w Europie, gdzie parkowanie na zatłoczonych parkingach jest codziennością.
Pozostałe dostępne opcje wyposażenia dla wersji Acenta to zintegrowany system audio, regulacja siły dźwięku w głośnikach zależna od prędkości, tempomat z możliwością ustawienia prędkości maksymalnej, elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy, koło kierownicy i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą. Samochód jest także wyposażony w system automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu.
W wersji Tekna klienci otrzymają zintegrowany system audio i nawigacji satelitarnej Nissan Connect z ekranem dotykowym i systemem Bluetooth, automatyczne wycieraczki oraz automatycznie włączające się światła, 15-calowe felgi aluminiowe, system wspomagający parkowanie. Jako opcja dostępny będzie również bezkluczykowy system uruchamiania silnika z systemem start/stop oraz szklany dach.
W Europie Micra będzie sprzedawana z systemem ABS, dwiema czołowymi poduszkami powietrznymi, poduszkami kurtynowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP) i napinaczami pasów bezpieczeństwa w wyposażeniu standardowym.
Nowa Micra pojawi się w polskich salonach w listopadzie, natomiast auto można będzie zamawiać już od początku października.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!