1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Wystawa Motor Show w Poznaniu rozpoczęta

Wystawa Motor Show w Poznaniu rozpoczęta

Choć do targów motoryzacyjnych w Genewie czy we Frankfurcie, a nawet w Lipsku brakuje im wciąż bardzo dużo, to jednak cieszmy się z tego, co mamy. W czwartek wystartowała tegoroczna edycja poznańskiego Motor Show i trzeba przyznać, że z roku na rok postęp jest widoczny gołym okiem. Może więc już niedługo polscy fani motoryzacji będą mieli swoją Mekkę także w naszym kraju.

Wystawa Motor Show w Poznaniu rozpoczęta
Ostatnie kilka(naście) lat to dla polskiego miłośnika motoryzacji, którego jedną z pasji jest chęć bliskiego poobcowania ze świeżutkimi nowościami rynkowymi, czas udręki z powodu niemożliwości realizacji swoich marzeń. Oczywiście pozostawała mu niedaleko oddalona od granic naszego kraju wystawa w Lipsku, czy też znacznie dalsze już wystawy we Frankfurcie bądź w Genewie. Tu już jednak koszty były znaczne, a i czas niezbędny na podróże wydłużał się znacznie.

Na polskim rynku panował marazm w tematyce tego typu imprez motoryzacyjnych. O rząd dusz próbowały walczyć wystawy w Warszawie bądź Katowicach, a także w kilku innych miastach, raczej jednak z mizernym skutkiem, nie mogąc skutecznie pozbyć się swego lokalnego charakteru.

Od dwóch-trzech lat ponownie do walki o miano najważniejszej wystawy samochodowej w Polsce włączył się Poznań, który na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich może pochwalić się bezapelacyjnie najlepszą infrastrukturą. Duża liczba hal zlokalizowanych na dość zwartym terenie (można znaleźć tu pewne podobieństwo do targów we Frankfurcie - kto był, ten wie co mam na myśli), położenie w samym centrum Poznania, bardzo blisko dworca kolejowego, dobry także dojazd dla samochodów (autobusów) sprawiają, że to targi poznańskie zyskują pewną przewagę.

O tym, czy wystawa samochodowa będzie się liczyć w kalendarzu imprez samochodowych decydować będzie w pierwszej kolejności coś innego. A mianowicie liczba aut, jakie będzie można zobaczyć, w tym oczywiście modeli, które dopiero debiutują na rynku. W przypadku targów Motor Show o światowych czy nawet europejskich premierach nie ma co jeszcze myśleć - musimy zadowolić się polskimi debiutami.

Podczas tegorocznej edycji wystawy mieliśmy kilka polskich premier modeli, które na rynku pojawią się za kilka tygodni, a nawet miesięcy. Mercedes zaprezentował E-klasę po liftingu oraz całkowicie nowego CLA - mniejszego kuzyna modelu CLS. Jednak równie dużym zainteresowaniem podczas pierwszego dnia wystawy cieszył SLS w wersji napędzanej czterema elektrycznymi silnikami. To najszybszy obecnie seryjnie produkowany samochód, który napędzany jest energią elektryczną.


Sportowe nowości, czyli dysponujące mocnymi silnikami, dzięki którym sprint do setki trwa niewiele więcej niż mrugnięcie powieką, można znaleźć także na stoisku Audi. Model RS5, czyli najmocniejsza odmiana "A-piątki", w Poznaniu pokazany został z otwieranym, miękkim dachem. Już samo to daje niepowtarzalne emocje, a jeśli dodamy do tego moc 450 KM pochodzącą z 4,2-litrowego silnika V8, to frajda z jazdy na najwyższym poziomie jest gwarantowana. Choć jest o ponad o 100 koni słabsze (313 KM), to jednak Audi SQ5 może zapewnić równie podwyższone ciśnienie w czasie jazdy. Poza tym jest to pierwsze Audi z literką S w nazwie, pod maską którego pracuje silnik wysokoprężny.

Również kabriolet, również z potężnymi silnikami pod maską (od 340 po 495 KM w wersji z silnikiem V8) jest premierą na stoisku Jaguara. Mowa tu o modelu F-Type, który niedawno został uhonorowany nagrodą World Car of the Year za najlepszy design. I rzeczywiście F-Type prezentuje całkowicie nową, sportową stylistykę modeli tej brytyjskiej marki. W tym roku na rynku debiutuje wersja ze składanym dachem, zaś już za rok dołączy do niej wariant z twardym dachem.


To auto, a właściwie ta wersja, z pewnością zrobi furorę nad Wisłą. Skoda Octavia kombi trzeciej już generacji zapewnia jeszcze bardziej przestronną kabinę i aż 610-litrowy bagażnik. Nawet bez składania oparć tylnej kanapy można przewieźć połowę swojego dobytku, jeśli nie cały. Również i wnętrze Octavii kombi oferuje szereg funkcjonalnych rozwiązań, a niebawem oferta tego modelu zostanie poszerzona o dwie ciekawe wersje - RS oraz 4x4.


Po latach nieobecności w niezwykle ważnym z punktu widzenia Europejczyka segmencie kompaktowych kombi, Toyota wprowadza na rynek Aurisa w tej właśnie odmianie nadwoziowej. Już sama stylistyka, całkowicie odmieniona, jest mocną stroną nowego Aurisa, można się spodziewać, że również wariant z przedłużonym nadwoziem przysporzy kompaktowej Toyocie dodatkowego zainteresowania. A trzeba dodać, że równocześnie z pojawieniem się w sprzedaży tego modelu, w ofercie pojawi się wersja z napędem hybrydowym. Może i liczba hybrydowych modeli, poruszających się po naszych drogach, nie jest szczególnie godna podziwu, jednak segment ten z całą pewnością ma przed sobą dużą przyszłość.


Po raz pierwszy w Poznaniu pojawiła się marka Rolls-Royce, z kosztującym ponad milion złotych modelem Ghost. Ciekawostką dla zwiedzających z pewnością jest także marka Wiesmann, której auta, produkowane w limitowanych seriach, raczej trudno spotkać na drogach naszego kraju. Spośród luksusowych marek największe stoisko na Poznań Motor Show miało Ferrari, gdzie wśród sześciu prezentowanych aut największą uwagę przykuwa model F12 Berlinetta - najnowsze, a zarazem najszybsze auto ze stajni włoskiego producenta sportowych samochodów. Z serca o pojemności 6,3 litra wydobywa się moc 740 KM i maksymalny moment obrotowy 690 Nm.

Warto podkreślić, że z roku na rok organizatorzy targów w Poznaniu zapewniają coraz większą liczbę wystawców, w tym oficjalnych importerów. Choć nie wszyscy jeszcze w tym roku zdecydowali się wziąć udział w Motor Show, to jednak jest pod tym względem wyraźna poprawa w stosunku do zeszłorocznej edycji imprezy. Co również ważne, chyba wszyscy obecni chwalą organizację targów, zainteresowanie nimi i już teraz potwierdzają, że za rok również będą obecni. Bo warto.

W siedmiu pawilonach, poza najnowszymi modelami samochodów osobowych (te akurat znajdują się w halach 5 oraz 3a, która to została przekształcona w Auto City, gdzie prezentowana jest oferta pięciu marek wchodzących w skład Volkswagen Group Polska), prezentowane są również najnowsze modele motocykli, kamperów, a także pojazdy zabytkowe. Odwiedzający mają zapewnione także dodatkowe atrakcje - różne pokazy na świeżym powietrzu, Rodzinne Miasteczko Bezpieczeństwa, a nawet coś dla fanów lotnictwa.

Targi potrwają jeszcze do niedzieli. W weekend otwarte są od godziny 10.00 do 19.00. Bilet kosztuje 17 zł, zaś w przypadku minimum trzyosobowej rodziny - 13 zł. Dzieci do 3 lat mają wstęp bezpłatny.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 91 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 196 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Audi A5
Audi A5
Cena podstawowa już od: 178 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr. hatchback-5dr.
Audi Q5
Audi Q5
Cena podstawowa już od: 198 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
Cena podstawowa już od: 296 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Mercedes Klasa CLA
Mercedes Klasa CLA
Cena podstawowa już od: 128 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi wchodzi do Formuły 1

Audi wchodzi do Formuły 1

Aktualności 2022-09-06

Mercedes EQE SUV - premiera

Mercedes EQE SUV - premiera

Aktualności 2022-10-20

Komentuj:

~Kamil 2013-04-11

No gwarantuję Ci że było znacznie więcej aut.<br /> Byłem też na Budmie w tym roku, wjazd na parking trwał półtorej godziny, więc niech nikt mi nie wmawia że jedna bramka wystarczy, dla tak dużej firmy to chyba nie są koszta nie do zaakceptowania postawienie np. jeszcze dwóch.<br /> Tym bardziej że kasują ładnie za ten parking.<br /> Mi przekroczyło 4 godziny o 3 minuty, mówię do kasjerki że z jakiej okazji mam płacić za 5 godzin skoro żeby wyjechać czekam 5-10 minut w kolejce.<br /> Chodzi mi o to że jak się chce to można rozwiązać logistycznie to znacznie lepiej, Targi z roku na rok kurczą się.<br /> Pozdrawiam

~cvb 2013-04-11

chyba żartujesz sobie, byłeś dwa lata temu na tych targach....?? jak mniej aut, zauważ że teraz koncerny się pojawiają, jeszcze nie wszystkie ale jednak, a to zapewnia polskie premiery, wcześniej byli tylko dilerzy i cuż oni mogli pokazać, auta które już na rynku były obecne od jakiegoś czasu; co do atrakcji okołotargowych czy parkingu to się nie wypowiadam, ale czy ja wiem, czy jest gorzej niż 2 lata temu...? więcej osób to i z dojazdem jest gorzej

~Kamil 2013-04-10

Bardzo nierzetelne informacje.<br /> Zacznę od cen biletów, 13zł owszem dla rodziny minimum 3-osobowej w tym dziecko do 13 lat.<br /> Co do dojazdu i parkingu to jest zdecydowana katastrofa, wjazd na parking odbywa się tylko przez jedną bramkę co generuje niesamowite korki na kilku sąsiadujących ulicach z Matejki.<br /> Moim skromnym zdaniem z roku na rok jest coraz mniej aut i atrakcji.<br /> Dwa lata temu znacznie więcej hal było zajętych.<br /> Obecnie znalazło się miejsce na dodatkowe dwa rodzaje targów bodajże Fashion i coś z telewizją itp.<br /> Trzeba być obiektywnym...<br /> Pozdrawiam