Renault Zoe z dopłatą
Renault, który jest niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wprowadza obecnie na polski rynek nową wersję trzeciej generacji modelu Zoe. Jest to odmiana R135 w wyposażeniu na poziomie Zen.
Polski importer ustalił jego cenę na poziomie 124 900 zł, co pozwoli na skorzystanie z 30-procentowego wsparcia zakupu ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, w ramach dopłat wprowadzanych przez rząd od nowego roku.
Mówimy tu o dopłatach do kwoty 37 500 złotych. Przy cenie wynoszącej 124 900 zł oznacza to, że 135-konne Renault Zoe Zen można będzie mieć za kwotę 87 430 złotych. Jest to wciąż spora kwota jak za miejskie auto, ale z drugiej strony niewiele tańsze jest Renault Clio w topowej wersji wyposażenia.
Renault Zoe Zen R135 ma w wyposażeniu między innymi takie elementy, jak:
- 10-calowy ekran wirtualnych zegarów,
- system multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem, radioodtwarzacz DAB, łączność Bluetooth i kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay,
- tapicerka materiałowa z tkanin z recyklingu,
- 16-calowe alufelgi,
- klimatyzacja manualna,
- reflektory LED.
Renault Zoe R135 – silnik i napęd
Nowe Renault Zoe wyposażone zostało w większy akumulator o pojemności 52 kWh. Taki zapas powinien wystarczyć na przejechanie ponad 390 kilometrów, według normy WLTP. Jak pokazują pierwsze testy, jest to możliwe, przy zachowaniu oszczędnego stylu jazdy i w optymalnych warunkach pogodowych.
W nowym Zoe, oprócz znanego już silnika o mocy 110 KM w wersji R110, znajdziemy jednostkę dysponującą mocą 135 KM (wersja R135) i momentem obrotowym 245 Nm. Przy masie samochodu wynoszącej 1,5 tony, przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest na przyzwoitym poziomie 9,5 sekund.
Ładowanie akumulatora Renault Zoe odbywa się za pomocą jednego z dwóch gniazd, które umieszczono z przodu, pod logo Renault. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów, począwszy od jednofazowego domowego gniazdka, na 50-kilowatowej ładowarce prądu stałego skończywszy. Zoe jest zarazem jedynym (obok nowych Tesli) samochodem elektrycznym, który już w standardzie obsługuje ładowanie prądem zmiennym o mocy 22 kW.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!