Pierwsza ciężarówka Tesli kosztuje w podstawowym wydaniu co najmniej 150 tys. dolarów. Taki wariant oferuje ok. 480 km zasięgu na pełnym ładowaniu. Za 180 tys. dolarów można zamówić wersję o zwiększonym zasięgu do 800 km.
Ciężarówkę Tesli Semi można rezerwować tylko po dokonaniu przedpłaty. Na początku amerykański producent wymagał 5 tys. dolarów depozytu, ale niedługo potem kwotę zwiększono do 20 tys. dolarów. Aktualny portfel zamówień na elektryczną ciężarówkę obejmuje 285 pojazdów. Wśród klientów Tesli są takie firmy jak Wal-Mart, J.B. Hunt Transport Services i Sysco Corp. PepsiCo zamówiło 100 egzemplarzy.
Koncern PepsiCo ma w swojej flocie ponad 10 tys. ciężarówek zasilanych w sposób konwencjonalny. Elektryczne samochody są częścią plany, który pozwoli zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw o 20 procent - do 2030 roku. Szefowie koncernu spożywczego zdradzili, że ciężarówki Tesli będą rozwozić napoje i przekąski od producenta do ośrodków dystrybucji, a także bezpośrednio do detalistów - w promieniu 800 km.
Ciężarówka Tesla Semi zadebiutowała w listopadzie tego roku. Produkcja pierwszych egzemplarzy ruszy w 2019 roku.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!