Umowę na realizację tego odcinka podpisano trzy lata temu. Zadania podjął się samorząd województwa małopolskiego w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Kilka dni temu podczas konferencji prasowej marszałek poinformował, że inwestycja nie jest w żaden sposób zagrożona.
"Cieszymy się, że roboty postępują w szybkim tempie, i że jeszcze w tym roku będziemy mogli wszyscy jeździć bezpiecznie i wygodnie. Mieszkańcy oraz goście, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo wnikliwie obserwują postęp robót i słychać wiele głosów pozytywnych o tempie prac, merytoryczności prowadzonych robót i świetnej organizacji pracy" - powiedział wójt gminy Poronin Bronisław Stoch.
Na nowy węzeł mieszkańcy czekali od wielu lat - koszt budowy wynosi 43 mln 868 tys. zł. W ramach tej inwestycji powstaną dwa mosty na rzekach Poroniec i Biały Dunajec, podziemny przejazd i dwupasmowe rondo.
Już od 28 kwietnia zostanie uruchomione połączenie kolejowe pomiędzy Zakopanem a Nowym Targiem. Dzięki temu turyści oraz mieszkańcy gminy będą mogli skorzystać z transportu alternatywnego. To powinno znacząco poprawić płynność ruchu na Zakopiance. Tym bardziej, że według badania Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie od 30 do 40 proc. ruchu samochodowego na tym odcinku to ruch lokalny.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +