mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków: estakada nad Rondem Ofiar Katynia przejezdna

Kraków: estakada nad Rondem Ofiar Katynia przejezdna

Od piątku, 28 października, kierowcy mogą korzystać z 400 metrowej estakady nad przebudowanych rondem Ofiar Katynia w Krakowie. Estakada wchodząca w skład dawnego ronda - a obecnie nowoczesnego węzła Ofiar Katynia - jest elementem dróg krajowych 7 i 79. To najdłuższa estakada drogowa w Krakowie i bodaj największy taki obiekt we wszystkich polskich miastach.  Budowa estakady od wbicia pierwszej łopaty - ściśle pod budowę estakady, trwała 6 miesięcy.

Kraków: estakada nad Rondem Ofiar Katynia przejezdna
Nowa estakada to drugi w ostatnich dniach element nowego węzła, jaki został oddany do użytku. Przed tygodniem kierowcy zaczęli korzystać z przebudowanej tarczy ronda, czyli poziomu „0”.

Ostatni z elementów, dwa oddzielne tunele drogowe na kierunku północ – południe, zostaną oddane do ruchu jeszcze w listopadzie.

Po kompleksowej przebudowie, nowy węzeł Ofiar Katynia będzie miał przepustowość 18 tys. pojazdów na godzinę. To więcej niż przewidują prognozy obciążenia ruchem. - Chcemy się jednak zabezpieczyć na wypadek, gdyby przewidywania planistów dotyczące obciążenia tego rejonu ruchem samochodowym nie sprawdziły się. Pamiętajmy, że ta część Krakowa to obszar rozwojowy. Wolnymi terenami interesują się zarówno deweloperzy, jak i firmy realizujące inwestycje handlowe i biurowe  - powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

Zgodnie z kontraktem podpisanym z wykonawcą inwestycji - konsorcjum firm w składzie RADKO Sp. z o.o. (lider) i PUNJ LLOYD Ltd. - budowa węzła Ofiar Katynia wyniesie 121 milionów złotych. Miastu udało się uzyskać środki zewnętrzne na dofinansowanie tego zadania. 17 milionów złotych przeznaczy Unia Europejska na budowę tuneli drogowych. Natomiast 10 milionów złotych to pieniądze z rezerwy budżetu państwa na projekty drogowe w województwach, powiatach i miastach na prawach powiatu. Środki te zasiliły powstanie estakady.

Podobne wiadomości:

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Aktualności 2017-10-26

207 SW, 308 SW, 508 SW i Partner – cztery...

auto motor i sport 0000-00-00

Sprawdzamy, jaki sens ma oferowanie czterech samochodów typu kombi przez jednego producenta. Każdy z nich należy do innej klasy, różnią się także pod względem ceny. Do walki na bagażniki stają Peugeoty 207 SW, 308 SW, 508 SW i Partner.

Komentuj:

~Piotrek 2011-11-10

mam wrazenie, ze estakada na Wlokniarzy (DK1) w Lodzi tez sie liczy, ulica idzie gora przez 3 skrzyzowania, niestety nie mam zrodla dot dlugosci

~Marek 2011-11-03

Jeżli estakada ma 400 metrów długości to nie jest najdłuższą miejską estakadą w Polsce.Najdłuższa jest w Gorzowie Wielkopolskim - 906 m,potem we Wrocławiu -640 m i dalej w Strzegomiu - 630 metrów. Krakowska jest więc dopiero czwarta pod względem długości.Ale pierwsza prawdziwie polska,bo tamte budowali Nimecy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Car of the Year 2019 – lista kandydatów
Car of the Year 2019 – lista kandydatów
Organizatorzy plebiscytu Car of the Year opublikowali pełna listę modeli, które będą brane pod uwagę w tegorocznej edycji. Zwycięzcę poznamy na salonie samochodowym w Genewie wiosną 2019 roku.