O budowie obwodnicy Kościerzyny mówiło się już w latach 70. ub. wieku, ale dopiero teraz mieszkańcy doczekali się nowej drogi.
"Długo więc czekaliśmy na tę drogę, ale w końcu się doczekaliśmy. To największa inwestycja w historii miasta. Mam nadzieję, że obwodnica wyprowadzi transport ciężki z centrum Kościerzyny - wszystkie samochody, które mają 16-18 metrów będą mogły wyjechać poza miasto i będzie to bardzo duże udogodnienie dla mieszkańców. Miasto jest mocno zakorkowane - całe dostawy kruszywa, żwirów z okolicznych żwirowni od strony Bytowa i Chojnic muszą przejechać przez miasto. Do tej pory była tylko jedna droga w kierunku Żukowa" - powiedział Michał Majewski, burmistrz Kościerzyny.
Zadaniem nowej drogi jest proste - zmniejszyć korki w mieście, ale dać również szanse na rozwój gospodarczy miejscowości. W tym samym czasie powstaje droga w trójkącie przemysłowym, gdzie przygotowano ponad 30 ha gruntów typowo przeznaczonych pod inwestycje. Ma wychodzić na jednym z węzłów obwodnicy.
Już niebawem ruszają kolejne inwestycje w województwie pomorskim. W ciągu najbliższych dwóch tygodni zostaną otwarte oferty na budowę Trasy Kaszubskiej. Do tego dochodzi jeszcze obwodnica metropolitalna, a w zeszłym tygodniu została podpisana umowa na remont drogi nr 22 na terenie powiatu stargardzkiego.
Na obwodnicy Kościerzyny, zbudowanej z przekroju pasów 2+1, powstały cztery węzły drogowe: Kościerzyna Zachód - połączenie z drogą powiatową Kościerzyna-Wdzydze, Kościerzyna Południe - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214, Kościerzyna Wschód - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221 oraz Wieżyca - skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20, łączącą Stargard Szczeciński, Żukowo i Trójmiasto. Obiekty na węzłach zaprojektowano tak, aby umożliwić przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2+2. O ile zajdzie taka potrzeba.
W ramach inwestycji przeprowadzono szereg rozwiązań takich jak: ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przy okazji przebudowano lub wybudowano na nowo drogi lokalne i dojazdowe na terenie przyległym do nowej arterii.
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Droga, którą wykonała firma Strabag, kosztowała ok. 230 mln zł, z czego ponad 148,3 mln zł stanowiła dotacja z Unii Europejskiej.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +