mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > S8 w Warszawie dopuszczona do ruchu mimo licznych uchybień

S8 w Warszawie dopuszczona do ruchu mimo licznych uchybień

Trasa ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie zostanie dopuszczona do ruchu, mimo licznych uchybień po stronie wykonawcy –poinformowała GDDKiA. Trasa zostanie oddana kierowcom z uwagi na potrzeby komunikacyjne stolicy, ale wykonawca będzie musiał usunąć wszystkie uchybienia. Inwestycja polega na budowie 10,5 km drogi. Jej koszt to prawie 3,3 mld zł.

S8 w Warszawie dopuszczona do ruchu mimo licznych uchybień

GDDKiA planuje uruchomienie ekspresowej trasy S8 w styczniu 2011 roku. Gotowe jest już tzw. Świadectwo Przejęcia, wystawiane przez nadzór (inżyniera kontraktu) wykonawcy i umożliwiające puszczenie ruchu nowo wybudowaną trasą. Jednak w toku kontroli prowadzonych przez nadzór i GDDKiA w czasie i po zakończeniu prac budowlanych okazało się, że trasa ma bardzo dużo różnego rodzaju usterek. GDDKiA w ciągu najbliższego roku zastrzega sobie prawo zgłaszania wykonawcy kolejnych usterek, które również będą musiały być naprawione na koszt wykonawcy. Po usunięciu wszystkich uchybień inwestycja będzie zgodna z dokumentacją projektową i wymogami w niej postawionymi.

Podstawowe uchybienia, jakich dopuścili się wykonawcy budowy S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia to m.in. (opis poniżej):

  •  zaniżone ilości asfaltu w warstwach bitumicznych,
  • nieprawidłowe wyniki badań zagęszczenia oraz zawartości wolnych przestrzeni warstw bitumicznych,
  • nieprawidłowe wyniki grubości warstw bitumicznych,
  • nieprawidłowe wyniki badań równości podłużnej IRI (International Roughness Index),
  • nierówności podłużne w obszarze dylatacji modułowych na obiektach w ciągu trasy głównej S8,
  • lokalne rozmycia skarp na całym odcinku wymagające naprawy,
  • uszkodzenia barier betonowych w pasie dzielącym,
  • przekroczenie dopuszczalnych wymiarów szczelin pomiędzy spodem wieńca ścian szczelinowych a górną krawędzią okładziny,
  • spękania na obiektach od WA1 do WA5.

 

Wykonawcą prac związanych z budową trasy ekspresowej S8 w Warszawie jest konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa SA i Warbud S.A. Nadzór sprawuje  konsorcjum: TPF PLANEGE – Consultores de Engenharia e Gestao S.A. i E&L Architects Sp. z o.o.  

Inwestycja polega na budowie 10,5 km drogi, a w szczególności obejmuje:  budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej (po 3 pasy ruchu), przebudowę istniejących ulic, budowę nowych odcinków dróg dojazdowych, budowę sieci dróg dojazdowych równoległych do trasy, budowę bezkolizyjnych przekroczeń linii kolejowych, budowę wiaduktu nad linią kolejową Warszawa-Poznań, budowę węzła „Mory” na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 2, budowę wiaduktów w ciągu ul. Sochaczewskiej, Szeligowskiej, Radiowej, Dywizjonu 303, Księcia Janusza, budowę węzła „Warszawska-Lazurowa”, budowę kładki dla pieszych ponad trasą S-8, rozebranie wiaduktu starego i budowę nowych wiaduktów w ciągu ul. Powstańców Śląskich, budowę bezkolizyjnego węzła „Prymasa Tysiąclecia”.

Wartość inwestycji to 2, 27 mld zł.


Podobne wiadomości:

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~jumper 2011-01-14

Strabag.. i wszystko jasne . Gdzie ich nie ma tam jest OK . Nie chce mi się wymieniać ich fuszerek ale w porównaniu np. ze Skanska są totalnym dnem.

~astrolog 2011-01-13

Wlasnie Grabarczykowi sie kwiaty naleza. Dlaczego? W ramach przetargu wyloniono firme, ktora za gruba kase miala dokonywac dozoru calej inwestycji, czyli pilnowac jakosci. Po to ja wylonili, zeby Grabarczyk nie zagladal do kazdej ciezarowki i nie latal z alkomatem po budowie za nawalonymi robolami. GDDKiA wziela swoje sluzby, sprawdzili jakosc i poinformowali opinie publiczna, czyli zrobili co trzeba. Na przyszlosc trzeba wprowadzic drakonskie prawo dla tych oszustow, zeby juz nikt nigdy nie odwazyl sie oszukiwac nas - podatnikow.

aaa 2011-01-13

" zaniżone ilości asfaltu w warstwach bitumicznych," Do tego pewnie powtórka z obwodnicy Wyszkowa i Autostrady A2. Zamiast 3 warstw 2 ale grubsze. Oszczędza się na robociźnie, a niby wszystko się zgadza. Tylko potem są wzdłużne pęknięcia które nonstop trzeba naprawiać. Niestety jedno i drugie da się naprawić tylko zrywając całość i kładąc jeszcze raz. Choć jak znam życie to się dogadają, coś wymyślą i będzie super (na 2 lata). Lepiej by sprawdzili czy kruszywa nie brakuje ;P

~Eberhardt_Mock 2011-01-13

Kazik coś się czepił tak Grabarczyka? Bo to modne? A co miał stać na budowie i sprawdzać czy dobrze beton leją? Prawnik? Puknij się w czoło. Generalna Dyrekcja dała ciała i teraz wielki halo. A gdzie był nadzór ze strony inwestora? Fakt zaraz się ktoś odezwie że GDDKiA podlega Grabarczykowi, a ja się zapytam czy w tym kraju nad wszystkimi trzeba stać z kijem? Gdzie rzetelność w wykonywanej pracy? Najlepiej odwalić fuszerkę i zasłonić się medialnym Grabarczykiem. Ps. Osobiście go nie lubię bo to ewidentny nierób

~Kazik 2011-01-13

Grabarczykowi należą się kolejne kwiaty (zwiędłe).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak przygotować samochód do zimy?
Jak przygotować samochód do zimy?
Większość kierowców przygotowanie auta do zimy rozumie przez zmianę opon na zimowe. Tymczasem obowiązków jest więcej.