Według zapewnień GDDKiA brak autostrady A8 w prezentowanych planach to przeoczenie, gdyż można powiedzieć, że inwestycja przebiega zgodnie z planem. Ponadto w budżecie na 2006 r. zapisano 293 mln zł na dokończenie projektów i wykup gruntów pod AOW.
"Niestety duże inwestycje zwykle generują wiele czasu (z powodu protestów wykonawców), stąd trudno powiedzieć, jak szybko uda się wybrać wykonawcę. Przetarg został podzielony na dwa zadania, więc być może zostanie wybranych dwóch różnych wykonawców na dwa odcinki. W każdym razie prace powinny rozpocząć się w przyszłym sezonie budowlanym (2007 r.) i potrwają dwa lata" - dodaje A. Siegień.
Koszt budowy 35,4 km Autostradowej Obwodnicy Wrocławia szacowany jest na około 1,5 mld zł. Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem. A8 poprowadzona będzie przez południowo - zachodnie do północno - wschodnich obrzeży miasta (od drogi krajowej nr 8 w pobliżu węzła A4 Bielany Wrocławskie do węzła Wrocław Psie Pole). Na północno - wschodnim wylocie przejdzie w drogę ekspresową S-8 (Wrocław - Łódź - Warszawa). Będzie się także łączyć z przyszłą S5 w kierunku Poznania.
Powstała autostrada będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu (docelowo 6 - dwie jezdnie po 3 pasy ruchu) o dopuszczalnym nacisk na oś: 115 kN. AOW, choć ma tylko 35,5 km, jest wyzwaniem dla inżynierów. Więcej niż piąta część tego odcinka przypada na mosty, estakady i wiadukty - w sumie jest ich 41. Największą z konstrukcji będzie most łączący brzegi Odry nad śluzą Rędzin. Nowy most przez Odrę zawiśnie na najwyższym w Polsce betonowym filarze, tzw. pylonie. i będzie miał 126 metrów wysokości.
Przeczytaj także:
A-8 obwodnica Wrocławia (2005-11-02)
Nowy wrocławski most (2006-03-20)
Dolny Śląsk może liczyć na drogi (2006-07-10)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +