Alfa Romeo Giulia potrafi wszystko, do czego przyzwyczaiły nas najlepsze modele tej marki - zachwyca wyglądem, kusi osiągami i eleganckim wnętrzem. Włosi osiągnęli to m.in. wracając do koncepcji auta o tylnym napędzie - dzięki temu przód Giulii jest długi, a idealny rozkład mas (w stosunku 50:50) zagwarantuje świetne właściwości trakcyjne nawet przy dużych prędkościach. Zmrużone spojrzenie przednich reflektorów, potężne wloty powietrza w zderzaku, dodatkowe w masce oraz obowiązkowe Scudetto, czyli atrapa chłodnicy w kształcie tarczy - tak nowa Alfa prezentuje się od frontu. W prezentowanej, najmocniejszej wersji QV, wyróżnia się także wielkimi alufelgami, obutymi w opony Pirelli i skrywającymi hamulce od Brembo. Profil auta również nakreślono w najlepszym włoskim stylu, a tył zaskakuje delikatnym spojlerem na tylnej klapie i potężnym, czterorurowym wydechem.
Jednak elegancka suknia Giulii skrywa jeszcze więcej atrakcji. Od strony technicznej najbardziej rozpala zmysły wymierzona w BMW M3 sportowa wersja. Włosi odeszli jednak od skrótu QV (od Quadrifoglio Verde), który od lat oznaczał u Alfy Romeo bardzo mocne wozy. Pozostało samo Quadrifoglio, ale emocje powinny być tak samo niesamowite. Jak bardzo? Maserati i Ferrari - te dwie marki maczały palce w konstrukcji topowego silnika V6 biturbo, który w Giulii Quadrifoglio proponuje 510KM do zabawy. Aktywny dyferencjał, sportowe zawieszenie, ceramiczno-karbonowe hamulce to tylko niektórzy bohaterowie zespołu, który zadba o to, żeby niedoświadczeni kierowcy nie skończyli podróży najmocniejszą Giulią w najbliższym rowie. Potencjał jest ogromny, bo przyspieszenie od 0 do 100km/h w tym aucie trwa jedynie... 3,9 sekundy. O zwinność w zakrętach też chyba nie trzeba się martwić, bo nie dość że nowa Alfa ma idealny rozkład masy między osiami, to jeszcze jest lżejsza od wspomnianego bawarskiego konkurenta o całe 80kg (razem 1525kg). Aby uzyskać taki wynik, Włosi postawili na lekkie materiały: z włókien węglowych wykonano m.in. maskę dach i wał napędowy, a aluminium wykorzystano do odlewu silnika i elementów zawieszenia w topowej wersji. Pozostałe silniki oferowane Giulii także zapewnią dobre osiągi, a szczególnie warto wymienić tu 3-litrowego turbodiesla produkcji VM Motori. Moc? 340KM. W zależności od wersji biegi będziemy zmieniać ręcznie lub wyręczy nas 8-biegowy "automat" produkcji ZF. Kto woli napęd na cztery koła, także nie będzie zawiedziony - Włosi przewidzieli i tę opcję.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +