mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi Q7 po face liftingu

Audi Q7 po face liftingu

Audi Q7 przeszło gruntowne odświeżenie, zarówno z zewnątrz, w kabinie, jak i pod względem technicznym.

Audi Q7 po face liftingu

Audi Q7 - nadwozie

Audi Q7 prezentuje najnowszy język stylistyczny marki, z typowymi elementami modelu typu SUV. Z przodu wyraźnie widać dużą, ośmiokątna osłonę chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami, co upodabnia model do Audi Q8.

Inne są też reflektory, które opcjonalnie mogą być reflektorami diodowymi HD Matrix, ze światłem laserowym. Z kolei z tyłu, chromowana i widoczna z daleka listwa, tworzy wizualne połączenie pomiędzy płaskimi światłami tylnymi o zupełnie zmienionym wyglądzie.

Audi Q7 – wnętrze

W kabinie nowego Audi Q7 zaszło wiele zmian, a deska rozdzielcza jest niemal identyczna z nowoczesnym rozwiązaniem znanym z Audi Q8. Na przykład, zamiast dotychczasowego ekranu sterczącego ponad deską rozdzielczą mamy tu dwa duże monitory, jeden pod drugim, wkomponowane w konsolę środkową.

Nowa stylistyka nadwozia zwiększyła nieco wymiary auta. Audi Q7 wyróżnia się na tle konkurencji zarówno jeśli chodzi o długość wnętrza, jak i o ilość miejsca nad głową i miejsca dla ramion w przednim rzędzie foteli.

Wiele schowków, w tym nowy w tablicy rozdzielczej oraz duża powierzchnia ładunkowa, zapewniają sporą funkcjonalność. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej.

Dostępny na życzenie pakiet konturowego oświetlenia rozjaśnia wnętrze. Inne, dostępne opcjonalnie elementy wyposażenia komfortowego, to m.in.:

  • czterostrefowa, automatyczne klimatyzacja,
  • system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System
  • pakiet jakości powietrza z funkcją jego jonizacji i nadawania zapachu,
  • zindywidualizowane fotele konturowe lub sportowe fotele S plus – obie wersje klimatyzowane i z funkcją masażu.

Audi Q7 – zawieszenie

Audi udoskonaliło ten element modelu Q7. Elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu jest tu dostępny opcjonalnie. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się natomiast na optymalnej kompensacji przechyłu.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta.

Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

Audi Q7 – napęd

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne 3.0 V6 TDI. We wrześniu dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in.

Standardowo montowany system mild-hybrid może zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. Serce systemu, czyli alternator – rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy główny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskaną energię.

Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii i przesłać ją do akumulatora. Jeśli przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, Audi Q7 rozpoczyna rekuperację energii, tocząc się z wyłączonym silnikiem na luzie lub w tzw. trybie żeglowania, przez maksymalnie 40 sekund.

Alternator – rozrusznik RSG uruchamia silnik gdy tylko kierowca ponownie naciśnie pedał gazu, robiąc to szybciej i delikatniej niż rozrusznik konwencjonalny. System start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q7
Audi Q7
Cena podstawowa już od: 281 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi Q7 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Q7 facelifting SUV

Podobne wiadomości:

Volkswagen T-Roc w wersji R

Volkswagen T-Roc w wersji R

Aktualności 2019-08-29

Nissan Navara po face liftingu

Nissan Navara po face liftingu

Aktualności 2019-07-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019 to obok wystaw w Paryżu i Genewie najważniejsza impreza tego typu na całym Starym Kontynencie i jedna z największych na świecie.

TARGI FRANKFURT TARGI FRANKFURT