1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE

Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE

O debiutującym na wystawie NAIAS w Detroit Mercedesie GLE już pisaliśmy. Na stoisku Mercedesa w halach wystawowych pojawiła się jednak również najmocniejsza odmiana GLE 63 AMG 4MATIC w dwóch wariantach mocy - 557- i 585-konnej.

Dwie mocne odmiany Mercedesa GLE
Sercem najmocniejszych odmian tego SUV-a coupe jest 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo. Bazowa odmiana generuje moc 557 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a wariant S, odpowiednio, 585 KM oraz 760 Nm. Dodatkowy potencjał uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania. W obu wariantach 8-cylindrowy motor zapewnia autu osiągi z najwyższej półki. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa 4,3 lub 4,2 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 11,9 l/100 km. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Już w standardzie uwagę zwraca dźwięk dobywający się z komory silnika i wydechu. Na życzenie oferowany jest również wyczynowy układ wydechowy Performance, który generuje jeszcze głębszy dźwięk.

Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przycisk M pozwala kierowcy wybierać biegi za pośrednictwem łopatek przy kierownicy, a na jego działanie nie wpływa wciśnięcie pedału gazu do podłogi (tzw. kick-down) ani osiągnięcie maksymalnych dopuszczalnych obrotów silnika.



Stały napęd na cztery koła 4Matic rozdziela moment obrotowy między osiami w stosunku 40:60. Sportowe zawieszenie AMG Ride Control z pakietem Airmatic zawiera zawieszenie pneumatyczne, specjalne amortyzatory, automatyczną kontrolę prześwitu oraz aktywne tłumienie ADS Plus, a także współpracuje z aktywną stabilizacją przechyłów Active Curve System. Ten standardowy system korzysta z aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi w celu ograniczenia przechyłów karoserii podczas pokonywania łuków. Zawieszenie pneumatyczne obniża się wraz ze wzrostem prędkości w celu ograniczenia oporu powietrza i zwiększenia stabilności.

Wszechstronny charakter auta zapewniają tryby jazdy Dynamic Select. Kierowca ma do wyboru pięć zróżnicowanych programów - "Slippery", "Individual", "Comfort", "Sport" oraz "Sport Plus". Każdy z nich wpływa na pracę skrzyni biegów, reakcje silnika, próg działania ESP oraz działanie układu kierowniczego i twardość zawieszenia. W trybie "Comfort" układy konfigurowane są z myślą o zrelaksowanej jeździe, w "Sport" i "Sport Plus" nacisk położny jest na uzyskanie większej dynamiki, a w "Slippery" - zapewnienie maksymalnej przyczepności, niezależnie od rodzaju podłoża. "Individual" pozwala kierowcy osobno ustawić poszczególne parametry.


Całość uzupełniają sportowy układ kierowniczy Sport Direct-Steer z niewielką kierownicą Performance, wydajne hamulce wentylowane z perforowanymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu oraz srebrne lub czerwone (w mocniejszej wersji) zaciski sygnowane logo AMG.

Większą moc drzemiącą pod maską zdradzają lakierowane na czarno elementy ospojlerowania, 21- lub 22-calowe obręcze kół w kolorze tytanowym (opony w rozmiarze odpowiednio 285/45 R 21 z przodu i 325/40 R 21 z tyłu lub 285/40 R 22 z przodu i 325/35 R 22 z tyłu).

Wewnątrz GLE coupe w odmianie AMG znalazło się szereg ekskluzywnych dodatków, m.in. okładziny ze szczotkowanego aluminium, sportowe fotele pokryte skórą nappa z kontrastowymi przeszyciami. Z tapicerką koresponduje trójramienna kierownica Perofrmance ze spłaszczonym u dołu wieńcem, aluminiowymi manetkami zmiany biegów i perforowanym chwytem, również obszyta skórą nappa. Wzrok kierowcy trafia na dwa okrągłe, rozdzielone 4,4-calowym wyświetlaczem wskaźniki. Utrzymane w sportowym stylu, mają tarcze przypominające wyglądem włókno węglowe i czerwone wskazówki. Prędkościomierz wyskalowano do 320 km/h. Odmiana "S" wyróżnia się dodatkowo kierownicą z wstawami z mikrofibry, czerwonymi oznaczeniami na zegarach, emblematami AMG na zagłówkach oraz pasami bezpieczeństwa w kolorze szarym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa GLE
Mercedes Klasa GLE
Cena podstawowa już od: 276 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Używane kombi z dużym bagażnikiem

auto motor i sport 2015-02-06

Kombiaki z drugiej ręki to jedne z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Prezentujemy 9 przedstawicieli kombi z największymi "kuframi": Skoda Octavia, VW Passat Variant, Mercedes E Kombi, Jeep Grand Cherokee, Fiat Doblo, Dacia Logan MCV, Chrysler Grand Voyager, Nissan Navara i Ford S-Max.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition

Mercedes-AMG S 65 Final Edition

Premiery 2019-05-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Grupa PGD wprowadza program Moto Tarcza
Grupa PGD wprowadza program Moto Tarcza
Szczególne przywileje dla pracowników ochrony zdrowia, usługi door to door i wydłużone terminy płatności to tylko niektóre z elementów składających się na pakiet MotoTarcza