mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Elektryczny Seat Mii electric

Elektryczny Seat Mii electric

Po prezentacji Skody Citigo-e iV przyszedł czas na jej bliźniaka – Seata Mii electric.

Elektryczny Seat Mii electric
Seat prezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny samochód – Mii electric. Seat Mii electric to kolejny krok w realizacji elektrycznej ofensywy marki, w ramach której już niebawem zaprezentowane zostaną kolejne modele, korzystające z ekologicznych rozwiązań. Wbrew początkowym doniesieniom, Mii electric pojawi się w Polsce, a stanie się to w 2020 roku.

– Rynek się zmienia, a elektromobilność rozwija się w szybkim tempie. Udział pojazdów elektrycznych w europejskim rynku wzrósł w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2019 roku o 46 proc. W porę wzbogaciliśmy naszą ofertę o elektrycznego Mii electric, który dopiero rozpoczyna naszą zasilaną prądem podróż. Oczekujemy, że przystępna cena i niskie koszty utrzymania naszego Mii electric zachęcą wielu zmotoryzowanych do wyboru tego ekologicznego środka transportu – mówi Luca de Meo, prezes Seata.

Design i technologia

Elektryczny pojazd Seata ma wymiary, które zapewniają doskonałą zwrotność w czasie jazdy i łatwość w parkowaniu. W porównaniu do spalinowej wersji karoseria elektrycznego Mii została subtelnie odświeżona, głównie o akcenty podkreślające nowy napęd. Na pierwszy rzut oka obie wersje bardzo trudno będzie jednak odróżnić.

Samochód będzie dostępny w pięciu kolorach: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue i Tungsten Silver.

Wnętrze Mii electric jest dobrze wyposażone. Wyróżnia się m.in. nastrojowym oświetleniem oraz skórzaną kierownicą i podgrzewanymi, sportowo stylizowanymi fotelami. Samochód został ponadto wyposażony w zaawansowany system bezpieczeństwa Lane Assist, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także jest w stanie samodzielnie, przez ograniczony czas, korygować tor jazdy.

W pełni elektryczny samochód hiszpańskiej marki będzie posiadał również system Seat Connect, umożliwiający zdalne zarządzanie pojazdem. Z poziomu aplikacji na smartfona, kierowca może sprawdzić dane dotyczące jazdy, miejsce zaparkowania oraz stan pojazdu. Oprócz tego aplikacja pozwala na kontrolowanie blokady drzwi i działania świateł, a także zapewnia dostęp do zdalnego sterowania klimatyzacją.

Seat Mii electric – napęd

Silnik elektryczny Seata Mii electric generuje moc 61 kW (83 KM) i maksymalny moment obrotowy 212 Nm. Oznacza to, że ten pięciodrzwiowy samochód miejski może rozpędzić się do 50 km/h w zaledwie 3,9 sekundy.

Litowo-jonowy akumulator ma pojemności 36,8 kWh, czyli tyle co w nowej Skodzie Citigo-e iV. Na pełnym naładowaniu zapewnia zasięg do 260 kilometrów, mierzony według wymagań normy WLTP.

Elektryczny przodek

Seat Mii electric to najnowsza, ale nie pierwsza odsłona elektrycznego ducha Seata. W 1992 roku hiszpańska marka wyprodukowała bowiem napędzanego prądem Toledo, który służył personelowi i sportowcom biorącym udział w XXV Igrzyskach Olimpijskich w Barcelonie.

Pojazd ten mógł pochwalić się zaskakującym jak na tamte czasy zasięgiem 64 km, zapewnianym przez półtonowy akumulator, który ładowano przy użyciu zasilacza prądu przemiennego o mocy 2 kW.

Niedawno natomiast Seat wystartował z pilotażowym projektem, w ramach którego pięć prototypów Mii electric pojawiło się na ulicach Barcelony. Pojazdy udostępniono pracownikom Seat Metropolis:Lab Barcelona i Pier 01 Barcelona Tech City w ramach usługi carsharingu. Projekt miał ułatwić testującym poruszanie się po mieście, ale przede wszystkim pokazać zalety elektrycznego pojazdu w mieście.

Seat Mii electric będzie produkowany w Bratysławie, równolegle ze Skodą Citigo-e iV, od czwartego kwartału 2019 roku. W Polsce samochód będzie można zamówić w 2020 roku.

Dane techniczne Seata Mii electric:

  • Max. Moc silnika: 61 kW (83 KM)
  • Max. moment obrotowy: 212 Nm
  • Bateria: litowo-jonowa
  • Pojemność 36,8 kWh
  • Czas ładowania przy 7,2 kW do 80%, ok. 4 godziny
  • Czas ładowania przy 40 kW DC do 80%, 1 godzina
  • Zasięg: 260 km (WLTP)
  • Przyspieszenie: 0-50 km/h w 3,9 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 130 km/h
  • Długość: 3 557 mm
  • Szerokość: 1 645 mm
  • Wysokość: 1 478 mm
  • Rozstaw osi: 2 420 mm
  • Pojemność bagażnika: 251 litrów (do 923 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach)

Podobne wiadomości:

Opel Vivaro-e. Elektryczne auto dostawcze

Opel Vivaro-e. Elektryczne auto dostawcze

Aktualności 2019-11-08

Volkswagen T2 Elektro. Pionier elektromobilności

Volkswagen T2 Elektro. Pionier...

Aktualności 2019-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...