mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Focus sedan debiutuje

Focus sedan debiutuje

Nowy Ford Focus w wersji 4-drzwiowej ­ ostatnia już wersja nadwoziowa w podstawowej rodzinie modeli Forda Focus ma swój debiut w wersji seryjnej podczas Salonu Samochodowego 2005 w Genewie.

Focus sedan debiutuje

4-drzwiowa wersja nowego Forda Focus ma wszelkie cechy stylistyczne pozostałych wersji nadwoziowych, które decydują o niepowtarzalnym charakterze tego samochodu. Linia maski z gracją przechodzi w mocniej pochylone i wydłużone przednie słupki, które z kolei przechodzą w smukły kontur dachu nad obszernymi bocznymi szybami, które stały się znakiem rozpoznawczym nowego Forda Focus. Linię okien wieńczy eleganckie tylne trójkątne okienko przed tylnym słupkiem, którego kształt wpisuje się w charakterystycznie wznoszącą się dolną linię okien bocznych.

Poniżej szerokiej tylnej szyby rysuje się szeroka, pokrywa bagażnika, która, między tylnymi światłami, tworzy zagłębienie na tablicę rejestracyjną i miejsce na owalny znaczek Ford. Kształt pokrywy bagażnika wskazuje na dużą pojemność przestrzeni bagażowej - 526 litrów (szerokość otworu bagażnika wynosi 1020 mm, a szerokość podłogi między nadkolami wynosi aż 1048 mm). Dolna krawędź otworu bagażnika przebiega bardzo nisko (656 mm), co ułatwia załadunek i wyładunek ciężkich przedmiotów. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40 w nowym modelu można umieścić przedmioty o długości do 1659 mm, a więc aż o 180 mm więcej niż w Fordzie Focus poprzedniej generacji.

4-drzwiowa wersja nowego Forda Focus ma odgrywać kluczową rolę w ofensywie Forda na coraz bardziej dynamicznie rozwijającym się rynku chińskim i innych państw regionu Azji i Pacyfiku. Kompaktowe modele w wersji 4-drzwiowej stanowią największy odsetek samochodów osobowych sprzedawanych w tamtym regionie, który dziś stanowi centrum rozwoju światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Nowy sedan dostępny będzie z tym samym układem napędowym, jaki oferowany jest w wersjach 3- czy 5-drzwiowych. A więc do wyboru będą cztery jednostki benzynowe o mocy od 80 do 145 KM oraz trzy wysokoprężne (od 90 do 136 KM). W zależności od wersji silnikowej nabywca będzie mógł wybierać pomiędzy 5- i 6-biegowymi mechanicznymi (ręcznymi) skrzyniami biegów, 4-stopniową przekładnią automatyczną Durashift oraz bezstopniową, automatyczną przekładnią Durashift CVT.

Na europejskim rynku Focus w wersji sedan, który wytwarzany będzie wyłącznie w fabryce w Walencji, trafi już w kwietniu. U nas powinien zadebiutować na początku jesieni.

Komentuj:

~asia 2006-05-31

nom fajne auta i najlepsze na polskim rynku motoryzacyjnym

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Zaśnieżony podjazd stanowi nie lada wyzwanie dla kierowców. Radzimy, jak zwiększyć swoje szanse na ruszenie pod górę na śniegu.