1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Ford Focus ultra ekologiczny

Ford Focus ultra ekologiczny

Choć Focusa z jednolitrowym silnikiem EcoBoost można już zamawiać od ubiegłego roku, to jednak Ford cały czas prowadzi prace, które mają usprawnić tę jednostkę. Już niebawem w ofercie pojawi się Ford Focus 1.0 EcoBoost, który będzie pierwszym kompaktem z silnikiem benzynowym emitującym poniżej 100 g CO2/km.

Ford Focus ultra ekologiczny
Nowa wersja Forda Focusa wyposażonego w silnik EcoBoost o pojemności 1 litra będzie zadowalałć się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co jest jednym z najniższych wyników w klasie. Ford Focus, wyposażony w zmodyfikowaną wersję nagrodzonej, 100-konnej jednostki EcoBoost o pojemności 1 litra, otrzyma pakiet technologii ECOnetic obejmujący opony o ultraniskich oporach toczenia, specjalne, aerodynamiczne elementy w podwoziu oraz zmodyfikowane przełożenia skrzyni biegów, dzięki czemu będzie najbardziej ekonomicznym wyposażonym w silnik benzynowy samochodem rodzinnym w historii Forda. Auto wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku i wówczas też poznamy jego ceny.

Jednostka 1,0 l EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę o małym momencie bezwładności, dwuczęściowy układ chłodzenia oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km otrzyma również szereg innych obniżających zużycie paliwa technologii Ford ECOnetic, jak układ Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika oraz oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, promujący ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy.

Trzycylindrowy silnik 1.0 l EcoBoost, wybrany w latach 2012-2013 Międzynarodowym Silnikiem Roku, jest mocniejszy od montowanej pod maską Forda Focus pierwszej generacji jednostki 1,6 l sprzed blisko dziesięciu lat, a jednocześnie wydziela o 47 procent mniej CO2.

Nowy model będzie produkowany w Saarlouis w Niemczech i będzie trzecią z kolei wersją Forda Focus z silnikiem 1.0 l EcoBoost, obok standardowej odmiany o mocy 100 KM, wydzielającej 109 gramów CO2 na kilometr, oraz wersji 125-konnej emitującej 114 g/km CO2.


W związku z niskim poziomem emisji zanieczyszczeń, nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost będzie zwolniony z podatku od środków transportu w Wlk. Brytanii, natomiast we Francji nabywcy będą mogli ubiegać się o obniżenie podatku od rejestracji nowego samochodu w wysokości 200 euro.

Jednostka 1,0 l EcoBoost, wprowadzona w zeszłym roku do gamy modeli Fiesta, B-Max, C-Max i Grand C-Max, będzie również oferowana w SUV-ie EcoSport, samochodach użytkowych Ford Transit Connect i Ford Transit Courier, vanach Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier, a także w nowym Fordzie Mondeo.

Prace nad lepszą wydajnością rodziny silników EcoBoost nie są jedynymi, jakie Ford prowadzi w celu ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. Niedawno Ford zaprezentował zeroemisyjnego Focusa Electric, natomiast w ofercie znajduje się również Ford Focus ECOnetic z dieslem, zużywającym 3,4 l/100 km i emitującym zaledwie 88 gramów CO2/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 79 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Focus EcoBoost Hybrid – premiera

Ford Focus EcoBoost Hybrid – premiera

Aktualności 2020-06-26

Ford Fiesta ST i Focus ST z pakietem Mountune

auto motor i sport 0000-00-00

Ford wprowadził pakiet Mountune do swoich przyprawionych na ostro modeli Focus ST i Fiesta ST.

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-08-14

Ford che połączyć praktyczne z niemożliwym i moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie,bo skończy się jak w poprzednich wersjach diesla,czyli będzie albo "muł" albo szybki z dosyć dużym spalaniem,nie ma innej możliwości. Pozdrawiam www.Hq-Aero-Dynamic.pl

~haha 2013-08-13

przecież to nie ma prawa "jechać", a jak słyszę, że ten silnik wsadzą jeszcze do mondziaka, to już głowa mała

~bociek 2013-08-13

moda na silniki trzycylindrowe, jednolitrowe nasila się, ale ja też się boję o ich trwałość, myślę, że maks. 200 tys. km wytrzymają a potem generalny remont... a może to właśnie o to chodzi....

~konjoch 2013-08-13

No cóż... Jest to przypadłość wszystkich silników benzynowych z turbosprężarkami wykonanych w technologii tzw. downsizingu. Jeździsz eco to masz spalanie poniżej 6l, poniesie cię ułańska fantazja i silnik może nie zmieścić się w wartości 1-cyfrowej... Inna sprawa to dyskusyjna trwałość takiego napędu - warto prześledzić to na przykładzie np. 1,6 THP PSA/BMW zdobywającego co roku nagrody za najlepszy silnik w klasie, gdzie problematyczność eksploatacji bywa wręcz skandaliczna...

~ekologia???? 2013-08-13

silniki 1,0 ecoboost mają tę przypadłość, że jak się próbuje nimi nieco bardziej dynamiczniej pojeździć to dość drastycznie rośnie spalanie, miałem okazję przetestować wersję focusa z 125-konnym ecoboostem i tak niestety było. Czyli albo jeździsz powolnie i wówczas może i mało spali ten silnik, albo nie oszczędzasz się, ale wówczas spalanie jest już znaczne

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi elektryfikuje Rajd Dakar
Audi elektryfikuje Rajd Dakar
Audi poczyniło ważne kroki na drodze do swojego debiutu w słynnym Rajdzie Dakar w styczniu 2022 roku.