Civic Type R, który będzie dostępny w Europie na początku 2023 roku, już teraz ustanawia nowe standardy, bijąc niedawno na japońskim torze Suzuka rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią oś. Na etapie prac rozwojowych inżynierowie Hondy dopracowali każdy układ nowego modelu. Wprowadzono m.in. zmiany konstrukcyjne poprawiające aerodynamikę. Lekkie komponenty i modyfikacje w układzie napędowym przyczyniły się do stworzenia Type R dysponującego największą dynamiką i mocą w historii.
Honda Civic Type R – mocny, aerodynamiczny design
Nowy Type R nawiązuje do języka stylistycznego zaprezentowanego niedawno w Hondzie Civic e:HEV. Type R jest niższy i szerszy, co podkreśla jego sportową sylwetkę. Nadkola rozszerzają się nad lekkimi, 19-calowymi, matowymi, czarnymi felgami ze specjalnymi oponami Michelin Pilot Sport 4S. Duża dolna osłona chłodnicy w przednim zderzaku zwiększa przepływ powietrza do silnika i współgra z nową, subtelną maską, którą wyposażono w otwór wentylacyjny, aby zapewnić jak najlepszy przepływ powietrza wokół przedniej części nadwozia.Inne rozwiązania konstrukcyjne, które pomagają uzyskać maksymalną siłę docisku, to boczne spojlery w progach tuż za przednimi kołami oraz nowy, większy dyfuzor tylny, zintegrowany bezpośrednio z podwoziem – ukształtowany tak, aby harmonizował z wyższą partią nadwozia. Nowy "wiszący" spojler generuje dodatkową siłę docisku i został pochylony do tyłu, aby stłumić opór powietrza. Osadzono go na nowych, odlewanych z aluminium wspornikach. Jest on niższy i zarazem szerszy niż w poprzednim modelu, co podkreśla nową, elegancką linię dachu i przysadzistą sylwetkę. W gamie lakierów znajdziemy historyczny Championship White, uwielbiany przez fanów Hondy Type R, a także Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black i Sonic Grey.
Honda Civic Type R – sportowe wrażenia w kabinie
Wnętrze nowego modelu jest zorientowane na zwiększenie radości z jazdy. Kierowca siedzi niżej niż dotychczas, ma lepszą widoczność ponad niżej położoną maską. Zminimalizowano też martwe pola i zredukowano elementy odbijające światło. Lekkie przednie fotele sportowe, z tapicerką pokrytą materiałem o fakturze zamszu, oferują wyjątkowo dobre podparcie ciała i utrzymanie odpowiedniej pozycji kierowcy. Gwarantują przy tym komfort i wygodę pokonywania zakrętów zarówno na torze jak i podczas długich podróży.Kierowcy mogą płynnie przechodzić pomiędzy wstępnie zaprogramowanymi charakterystykami ustawień dla trybów pracy silnika, układu kierowniczego, zawieszenia, a także brzmienia jednostki napędowej. Oprócz trybów Comfort, Sport i +R wprowadzono nowy tryb "Individual" który umożliwia personalizację parametrów z uwzględnieniem własnych preferencji i wrażeń z jazdy. Do najnowszego Type R powróciła, w mocno zmodernizowanej formie, aplikacja Honda LogR. Przekazuje ona obecnie dane dotyczące osiągów, zbierane przez czujniki w samochodzie, do aplikacji na smartfony, pomagając kierowcom monitorować i rejestrować wybrane wskaźniki w czasie rzeczywistym. Najważniejsze funkcje to stoper do rejestrowania czasów okrążeń oraz dane przyczepności opony z trójwymiarowym uwzględnieniem jej ruchu i sił nacisku. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca zna wartość maksymalnych dopuszczalnych przeciążeń, działających na koła. Jest też innowacyjna funkcja punktowania przejazdów, która pomaga kierowcom doskonalić ich umiejętności, a także wiele innych rozwiązań, które motywują do bezpiecznego, dokładnego i coraz szybszego pokonywania okrążeń na torze.
Honda Civic Type R – napęd i osiągi
Civic Type R jest znany z mocnych, reagujących bardzo dynamicznie, wysokoobrotowych silników. Nowy model korzysta z założeń konstrukcyjnych nagradzanego poprzednika, wprowadzając ewolucyjne zmiany w słynnym silniku Type-R z rocznika modelowego 2017. Zmiany w silniku objęły liczne modyfikacje: zmodernizowana turbosprężarka ma teraz kompaktową obudowę, która poprawia ogólną wydajność układu. W turbinie zoptymalizowano zarówno liczbę łopatek, jak i ich kształt, aby zwiększyć maksymalną moc i poprawić przepływ strumienia powietrza doładowującego. Dzięki temu powstał najmocniejszy turbodoładowany silnik VTEC w historii Type R.Zmodernizowany, wysokowydajny układ wydechowy, współpracujący z opisanymi powyżej rozwiązaniami, wpływa na poprawę stosunku maksymalnej mocy do masy, maksymalnego momentu obrotowego i prędkości maksymalnej w porównaniu z parametrami poprzedniej generacji modelu. Sprawia to, że Civic Type R z 2023 roku należy do samochodów o najwyższym współczynniku maksymalnej mocy na litr pojemności skokowej w swojej klasie.
Najnowsza Honda Civic Type R trafi do sprzedaży w przyszłym roku, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w Europie z początkiem 2023 roku.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!