1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Honda Civic Type R – oficjalna premiera

Honda Civic Type R – oficjalna premiera

Honda zaprezentowała nową generację Civica Type R, świętując w ten sposób 25-lecie kultowego, sportowego hatchbacka i 50 lat modelu Civic.

Honda Civic Type R – oficjalna premiera
Nowa Honda Civic Type R została zaprojektowana, by zapewnić bardziej ekscytujące doznania za kierownicą niż wszystkie wcześniejsze generacje, inspirowane długą tradycją sportowych modeli i duchem wyścigów – głosi oficjalny komunikat prasowy. Samochód ma być mocniejszy od obecnej wersji, a do tego ma jeździć szybciej i lepiej, a do tego tradycyjnie już otrzyma atrakcyjny pakiet stylistyczny.

Civic Type R, który będzie dostępny w Europie na początku 2023 roku, już teraz ustanawia nowe standardy, bijąc niedawno na japońskim torze Suzuka rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią oś. Na etapie prac rozwojowych inżynierowie Hondy dopracowali każdy układ nowego modelu. Wprowadzono m.in. zmiany konstrukcyjne poprawiające aerodynamikę. Lekkie komponenty i modyfikacje w układzie napędowym przyczyniły się do stworzenia Type R dysponującego największą dynamiką i mocą w historii.

Honda Civic Type R – mocny, aerodynamiczny design

Nowy Type R nawiązuje do języka stylistycznego zaprezentowanego niedawno w Hondzie Civic e:HEV. Type R jest niższy i szerszy, co podkreśla jego sportową sylwetkę. Nadkola rozszerzają się nad lekkimi, 19-calowymi, matowymi, czarnymi felgami ze specjalnymi oponami Michelin Pilot Sport 4S. Duża dolna osłona chłodnicy w przednim zderzaku zwiększa przepływ powietrza do silnika i współgra z nową, subtelną maską, którą wyposażono w otwór wentylacyjny, aby zapewnić jak najlepszy przepływ powietrza wokół przedniej części nadwozia.

Inne rozwiązania konstrukcyjne, które pomagają uzyskać maksymalną siłę docisku, to boczne spojlery w progach tuż za przednimi kołami oraz nowy, większy dyfuzor tylny, zintegrowany bezpośrednio z podwoziem – ukształtowany tak, aby harmonizował z wyższą partią nadwozia. Nowy "wiszący" spojler generuje dodatkową siłę docisku i został pochylony do tyłu, aby stłumić opór powietrza. Osadzono go na nowych, odlewanych z aluminium wspornikach. Jest on niższy i zarazem szerszy niż w poprzednim modelu, co podkreśla nową, elegancką linię dachu i przysadzistą sylwetkę. W gamie lakierów znajdziemy historyczny Championship White, uwielbiany przez fanów Hondy Type R, a także Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black i Sonic Grey.

Honda Civic Type R – sportowe wrażenia w kabinie

Wnętrze nowego modelu jest zorientowane na zwiększenie radości z jazdy. Kierowca siedzi niżej niż dotychczas, ma lepszą widoczność ponad niżej położoną maską. Zminimalizowano też martwe pola i zredukowano elementy odbijające światło. Lekkie przednie fotele sportowe, z tapicerką pokrytą materiałem o fakturze zamszu, oferują wyjątkowo dobre podparcie ciała i utrzymanie odpowiedniej pozycji kierowcy. Gwarantują przy tym komfort i wygodę pokonywania zakrętów zarówno na torze jak i podczas długich podróży.

Kierowcy mogą płynnie przechodzić pomiędzy wstępnie zaprogramowanymi charakterystykami ustawień dla trybów pracy silnika, układu kierowniczego, zawieszenia, a także brzmienia jednostki napędowej. Oprócz trybów Comfort, Sport i +R wprowadzono nowy tryb "Individual" który umożliwia personalizację parametrów z uwzględnieniem własnych preferencji i wrażeń z jazdy. Do najnowszego Type R powróciła, w mocno zmodernizowanej formie, aplikacja Honda LogR. Przekazuje ona obecnie dane dotyczące osiągów, zbierane przez czujniki w samochodzie, do aplikacji na smartfony, pomagając kierowcom monitorować i rejestrować wybrane wskaźniki w czasie rzeczywistym. Najważniejsze funkcje to stoper do rejestrowania czasów okrążeń oraz dane przyczepności opony z trójwymiarowym uwzględnieniem jej ruchu i sił nacisku. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca zna wartość maksymalnych dopuszczalnych przeciążeń, działających na koła. Jest też innowacyjna funkcja punktowania przejazdów, która pomaga kierowcom doskonalić ich umiejętności, a także wiele innych rozwiązań, które motywują do bezpiecznego, dokładnego i coraz szybszego pokonywania okrążeń na torze.

Honda Civic Type R – napęd i osiągi

Civic Type R jest znany z mocnych, reagujących bardzo dynamicznie, wysokoobrotowych silników. Nowy model korzysta z założeń konstrukcyjnych nagradzanego poprzednika, wprowadzając ewolucyjne zmiany w słynnym silniku Type-R z rocznika modelowego 2017. Zmiany w silniku objęły liczne modyfikacje: zmodernizowana turbosprężarka ma teraz kompaktową obudowę, która poprawia ogólną wydajność układu. W turbinie zoptymalizowano zarówno liczbę łopatek, jak i ich kształt, aby zwiększyć maksymalną moc i poprawić przepływ strumienia powietrza doładowującego. Dzięki temu powstał najmocniejszy turbodoładowany silnik VTEC w historii Type R.

Zmodernizowany, wysokowydajny układ wydechowy, współpracujący z opisanymi powyżej rozwiązaniami, wpływa na poprawę stosunku maksymalnej mocy do masy, maksymalnego momentu obrotowego i prędkości maksymalnej w porównaniu z parametrami poprzedniej generacji modelu. Sprawia to, że Civic Type R z 2023 roku należy do samochodów o najwyższym współczynniku maksymalnej mocy na litr pojemności skokowej w swojej klasie.

Najnowsza Honda Civic Type R trafi do sprzedaży w przyszłym roku, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w Europie z początkiem 2023 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 93 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowa Honda Civic e:HEV - polski cennik

Nowa Honda Civic e:HEV - polski cennik

Aktualności 2022-07-05

Lamborghini Huracan Tecnica, czyli cywilne STO

Lamborghini Huracan Tecnica, czyli cywilne...

Aktualności 2022-04-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!