Jak zapewniają przedstawiciele Nissana, głównymi zaletami nowego Qashqaia są innowacyjne technologie, nowoczesna stylistyka crossovera drugiej generacji i jeszcze lepsza dynamika.
Nowy Qashqai jest o 49 mm dłuższy oraz minimalnie niższy i szerszy od swojego poprzednika. Dzięki temu sylwetka Qashqaia jest bardziej smukła. Z kolei bardziej wyraziste detale nadają mu charakteru.
Na wyposażeniu auta znajdziemy liczne innowacje, które do tej pory gościły głównie w modelach z segmentu premium. W skład pakietu Safety Shield, oferowanego w tym modelu, wchodzi autonomiczny system hamowania awaryjnego, system monitorujący zachowanie kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych, a także kilka innych układów wspomagających kierowcę. Inteligentny asystent parkowania eliminuje trudności związane z manewrowaniem w ruchu miejskim.
Wszystkie oferowane w nowym Qashqaiu silniki posiadają turbodoładowanie, co pozwala zmniejszyć ich pojemność, a także zredukować ich apetyt na paliwo. Niższe spalanie to również efekt obniżenia masy pojazdu - nawet o 40 kg w przypadku niektórych wersji. I to pomimo bogatszego wyposażenia seryjnego.
Samochód zostanie wprowadzony na rynek z czterema silnikami do wyboru, w tym dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Bazowa jednostka benzynowa 1.2 DIG-T rozwija moc 115 koni mechanicznych i wytwarza 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego i z sześciobiegową skrzynią manualną. Silnik ten emituje CO2 na poziomie 129 g/km, przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100km. Jeśli taka moc jest dla nas za mała, do wyboru mamy 150-konny silnik o pojemności 1,6 litra i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm, który, według danych Nissana, będzie zużywał średnio tyle samo paliwa co słabsza wersja.
Zwolennicy diesli mają do wyboru silniki o pojemności 1,5 oraz 1,6 litra. Pierwszy oferuje moc 110 KM, drugi 130 KM. Jednostka 1.5 dCi będzie najoszczędniejszym silnikiem w ofercie. Według oficjalnych danych ma się zadowolić średnio zaledwie 3,8 litrami paliwa na 100 kilometrów. Mocniejsza z jednostek wysokoprężnych średnio będzie spalać 4,4 l/100 km.
Na większości rynków klienci wybierać będą najczęśniej wersje z napędem na przednią oś, ale w ofercie znajdą się też odmiany z napędem ALL-MODE 4x4-i i sześciobiegową skrzynią manualną lub zupełnie nową przekładnią Xtronic.
Nowy Qashqai został zaprojektowany oraz skonstruowany w Europie z myślą głównie o europejskim kierowcu. Jest pierwszym modelem, który powstał na nowej platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan. Produkowany będzie w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland, a na rynku zadebiutuje w lutym przyszłego roku.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +