mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mercedes na Targach Genewskich

Mercedes na Targach Genewskich

Premiera nowego Mercedesa Klasy CLK

Mercedes na Targach Genewskich

Niedawno pisaliśmy o premierze nowego Mercedesa Klasy E, który został zaprezentowany podczas ostatnich Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, a już koncern Daimler-Chrysler zaskakuje nas nową premierą.

Kontynuując swoją tradycję produkcji samochodów Coupe o fascynującej stylistyce i ambitnych pod względem technicznym rozwiazaniom Mercedes przedstawi na Międzynarodowym Salonie w Genewie (07.03-17.03) nowy model Klasy CLK.

To dwudrzwiowe auto reprezentuje niezależną linię modelową samochodów osobowych i ta rola podkreślana jest w każdym szczególe nowego designu, który charakteryzuje zarówno dynamika jak i elegancja. Wyraziste, stylowe elementy z centralnie umieszczoną trójramienną gwiazdą podkreślają charakter auta. Z nowym podwoziem, wysokiej mocy silnikami i techniką na najwyższym poziomie nowy Mercedes Coupe zapewnia niepowtarzalne wrażenia z jazdy.

Siedem silników, trzy warianty skrzyni biegów, dwie wersje nadwozia (coupe i cabrio) i wyposażenia oraz mnóstwo atrakcyjnych kombinacji barw – to wszystko daje Mercedes do wyboru swoim klientom. Sześć z siedmiu silników jest nowych lub udoskonalonych, co daje im moc większą nawet o 27KM i do 15% wyższy moment obrotowy. Jednocześnie zmniejszyło się średnio o 6% zużycie paliwa w stosunku do wcześniejszych modeli CLK.

Wizytówką nowej Klasy CLK mogą być dwa 8-cylindrowe modele: CLK 500 (306KM) i CLK 55 AMG (367KM). Wyposażone w te wysokiej mocy silniki nowy CLK Coupe przyspiesza od 0 do 100km/h odpowiednio w 6.0 i 5.2 sekundy.

Dodatkowo swoją premierę świętować będzie również nowa generacja silnika 4-cylindrowego. Dzięki zastosowanej technologii TWINPULSE zwiększono moc tego silnika, poprawiono jego charakterystyki, zmniejszono zużycie paliwa. Mamy do wyboru dwa modele CLK z 4-cylindroweymi silnikami: CLK 200 Kompressor (163KM) z konwencjonalnym wtryskiem paliwa oraz CLK 200 CGI (170KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zużycie paliwa w tych silnikach zostało wyraźnie ograniczone; w przypadku wersji Kompressor zmniejszyło się ono o 8.5% i aktualnie wynosi 8,6l/100km, a w przypadku wersji CGI aż o 15% i wynosi 7,9l/100km.

Nowe Coupe można będzie nabyć również w wersjach z silnikami 6-cylindrowymi o pojemnościach: 2.6l (170KM) oraz 3.2l (218KM). W swojej ofercie Mercedes posiada również CLK 270 CDI z 5-cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 170KM i zużyciu paliwa 6.7l/100km.

Za cel przy projektowaniu karoserii auta postawiono sobie przede wszystkim bezpieczeństwo i polepszenie aerodynamiki. W porównaniu do poprzednich modeli nowe CLK jest o 71mm dłuższe, o 18mm szersze i o 42mm wyższe. Rozstaw osi również zwiększył się i wynosi 2715mm. Zabiegi te zapewniają lepszy komfort we wnętrzu pojazdu.

Udało im się również zwiększyć sztywność całej konstrukcji o blisko 40% przy zachowaniu podobnej wagi. Pojazd został też wyposażony w najnowocześniejsze systemy, mające na celu ochronę podróżnych. Znalazły się wśród nich: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny boczne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły hamowania.

Dodatkowo we wnętrzu auta zastosowano wysokiej jakości materiały wykończeniowe, delikatne formy i ciekawą kolorystykę. Wszystko to stwarza miłą atmosferę.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.