mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mocniejszy Boxster

Mocniejszy Boxster

Na przełomie września i października na paryskim salonie samochodowym Porsche zaprezentuje odnowione wersje modeli Boxster oraz Boxster S.

Mocniejszy Boxster

Podstawowa wersja Porsche Boxster z silnikiem o pojemności 2,7l zwiększy moc z 228 do 240 KM. W przypadku Porsche Boxster S moc 3,2-litrowego silnika zostanie powiększona z 260 do 280 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadać będą pięciobiegowa (Boxster) i sześciobiegowa (Boxster S) skrzynia biegów. Obie wersje mogą być także wyposażone opcjonalnie w pięciobiegową skrzynię automatyczną Tiptronic. Zwiększona moc wpłynie także na poprawę osiągów. 2,7-litrowy silnik pozwoli teraz przyspieszyć do setki w 6,2 sekundy i osiągnąć 256 km/h, spalając 9,6 l/100 km. Mocniejszy Boxster S ma jeszcze lepsze wyniki: 5,5 sek. do 100 km/h, maksymalną prędkość 268 km/h przy spalaniu na poziomie 10,4 l/100 km.

Wygląd zewnętrzny nowej wersji różni się od poprzednika większymi kołami (17-calowe u Boxstera i 18-calowe u Boxstera S), a także oddzielnie umiejscowionymi od świateł głównych światłami przeciwmgielnymi. W widoku z boku zwracają uwagę powiększone wloty powietrza, poszerzone boczne progi, a także większe boczne szyby. Wewnątrz zmodyfikowany został kokpit, a także zastosowano nowe materiały wykończeniowe.

Sporo uczyniono także w dziedzinie bezpieczeństwa. Boxster jest pierwszym roadsterem z kurtynami powietrznymi, które razem z bocznymi poduszkami, zamontowanymi w oparciach siedzeń, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa w przypadku zderzenia bocznego. Aktywne bezpieczeństwo podwyższone zostało także dzięki poprawionemu układowi hamulcowemu oraz dodaniu do standardowego wyposażenia systemu PSM (Porsche Stability Management).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.