280-konna jednostka napędowa, odpowiednio zmodyfikowane zawieszenie czy bardziej sportowy design to tylko niektóre elementy, którymi Opel Astra OPC będzie chciał zawojować rynek hot-hatchy. A w dodatku auto to będzie wytwarzane w gliwickiej fabryce Opla.
Opel nie zdradza jak na razie wszystkich szczegółów na temat Astry przygotowanej przez specjalistów z
Opel Performance Center. Pod maskę trafi dwulitrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Będzie ona dysponować mocą 280 koni mechanicznych, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi równe 400 Nm. Nie wiemy jeszcze, ile będzie trwał w tym modelu sprint do setki, ale maksymalnie Astra OPC pojedzie nawet 250 km/h. Nigdy wcześniej żadna oferowana w sprzedaży Astra nie była w stanie pojechać tak szybko.
Aby właściwości jezdne szły w parze ze zwiększoną mocą, odpowiednie prace poczyniono w układzie zawieszenia. Astra OPC wywodzi się z wersji GTC, na przedniej osi znajdziemy więc zawieszenie typu HiPerStrut. w dodatku kierowca będzie mógł za pomocą systemu FlexRide zmieniać nastawy amortyzatorów, charakterystykę układu kierowniczego i reakcji pedału przyspieszenia. A wszystko tylko za naciśnięciem jednego przycisku na desce rozdzielczej. Za lepszą stabilność odpowiada z kolei mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej osi, a za zatrzymanie auta na jak najkrótszym dystansie hamulce Brembo.
Aby wszystko zgrało się odpowiednio, Astra OPC przeszła wymagające testy na północnej pętli toru Nurburgring. Za jej sterami siedział Jo Winkelhock, m.in. zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
Opel Astra OPC od innych trzydrzwiowych odmian Astry będzie wyróżniał się także stylistycznie. W tym celu zmienione zostały zderzaki, pojawił się tylny spojler, mający za zadanie poprawić własności aerodynamiczne, i wreszcie pojawiły się dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego. Wewnątrz wersję OPC wyróżniają sportowe fotele, spłaszczone koło kierownicy oraz specjalne instrumenty.
Póki co, musimy zadowolić się tylko pierwszymi zdjęciami Astry OPC. Auto w salonach fizycznie pojawi się latem przyszłego roku i wówczas też poznamy cenę najszybszej Astry w historii.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +