mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nissan 350Z już w przedsprzedaży

Nissan 350Z już w przedsprzedaży

W Polsce przedpremierowa prezentacja Nissana 350Z odbyła się podczas Warszawskich Targów Motoryzacyjnych w ubiegły weekend, natomiast w polskich salonach model ten pojawi się wiosną 2004 roku.

Nissan 350Z już w przedsprzedaży

Nissan 350Z jest spadkobiercą słynnych sportowych aut  - Datsuna 240Z oraz Nissana 300ZX. Jest dwumiejscowym samochodem sportowym skierowanym do entuzjastów, w którym można znaleźć wiele motywów odnoszących się do poprzednich generacji, jak i nowoczesną technologię. Zaprojektowany został całkowicie od podstaw korzystając z doświadczeń aut wyścigowych Nissana R390 oraz Skyline GT-R.

Umieszczona z przodu i napędzająca koła tylne za pośrednictwem krótko zestopniowanej, 6-biegowej ręcznej skrzyni biegów, 3.5-litrowa benzynowa jednostka V6, została maksymalnie przesunięta za przednią oś w celu optymalizacji położenia środka ciężkości pojazdu. Maksymalna moc wynosi 280 KM (206 kW), a maksymalny moment obrotowy 363 Nm. Silnik ten może rozpędzić 350Z do 100 km/h w czasie 5.9 s, umożliwiając mu osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczonej elektronicznie).
Stylizacja nadwozia 350Z odzwierciedla dokładnie wrażenia jakich dostarcza on w czasie jazdy. Dzięki długiej pokrywie silnika, dużemu rozstawowi kół, zwartej dwuosobowej kabinie oraz krótkim zwisom przednim i tylnym, 350Z stanowi kwintesencję sportowego stylu.

Sportowy charakter nowego Z znajduje odzwierciedlenie również w jego wnętrzu. Centralnie zamontowany obrotomierz dominuje na tablicy wskaźników sąsiadując z jednej strony z prędkościomierzem, a z drugiej ze wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury silnika. W celu umożliwienia znalezienia idealnej pozycji kierowcy tablica wskaźników została przymocowana do kolumny kierownicy i jej położenie zmienia się wraz z położeniem kierownicy, regulowanej w dwóch płaszczyznach w zależności od preferencji kierowcy. Ukształtowanie fotela kierowcy, typowo sportowe z wyraźnie wyprofilowanymi bocznymi poduszkami, zapewnia idealne przytrzymywanie ciała w czasie szybkiej jazdy, podczas gdy siedzenie pasażera zostało tak skonstruowane, aby zapewnić maksimum wygody w czasie długich podróży.

Pojazdy przeznaczone na rynek Europy wyposażane są ponadto seryjnie w układ stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Programme - ESP). Do wyposażenia standardowego należy także w pełni automatyczna klimatyzacja, reflektory ksenonowe i ogrzewane lusterka zewnętrzne. Dwustopniowe przednie poduszki, uzupełnione o poduszki boczne i kurtyny powietrzne, stawiają 350Z w kręgu najbezpieczniejszych samochodów w klasie. Najlepiej wyposażone wersje 350Z (wersje Pack) posiadają układ utrzymywania stałej prędkości jazdy (cruise control) i elektrycznie sterowane skórzane fotele.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.