mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nissan x OPUS. Koncepcyjny kamper

Nissan x OPUS. Koncepcyjny kamper

Nissan x OPUS to wizja kampera, który wykorzystuje wycofane z eksploatacji akumulatory aut elektrycznych.

Nissan x OPUS. Koncepcyjny kamper

Nissan Energy i OPUS Campers nawiązały współpracę przy budowie inteligentnego koncepcyjnego kampera, który wyposażono w zasilanie oparte na wycofanych z eksploatacji akumulatorach elektrycznych aut Nissana. Owocem tego projektu jest pojazd pozwalający na tygodniową wyprawę do miejsc znajdujących się poza zasięgiem sieci elektroenergetycznej.

W koncepcyjnym Nissanie x OPUS zastosowano zaprezentowany niedawno system Nissan Energy ROAM — przenośny, wielofunkcyjny i odporny na czynniki pogodowe moduł zasilania, wykorzystujący technologię akumulatorową z samochodów elektrycznych Nissana do zapewnienia wygodnego, bezemisyjnego i cichego źródła energii na kempingu.

Moduł ROAM o mocy 1 kW i pojemności 700 Wh jest zbudowany z ogniw litowo-jonowych odzyskanych z elektrycznych Nissanów pierwszej generacji.

Moduł Nissan Energy ROAM, zamontowany w specjalnym schowku w przedniej części pojazdu OPUS, zapewnia energię zasilającą obwody 230 V i 12 V (poprzez doładowanie pokładowego 12-woltowego akumulatora rekreacyjnego). Wraz z panelem słonecznym pozwala to nawet na 7-dniowe obozowanie bez dostępu do zewnętrznego źródła prądu.

Unikatową funkcją modułu Nissan Energy ROAM jest możliwość jego wymontowania z kampera i doładowania poza miejscem obozowania ze standardowego gniazdka 230 V lub za pomocą panelu słonecznego.

Ceny przyczepy AIR OPUS rozpoczynają się od 15 995 funtów (ok. 18 000 euro). Moduł zostanie zaoferowany na europejskich rynkach jeszcze w bieżącym roku. Ceny na poszczególnych rynkach zostaną podane w późniejszym terminie.

Nissan x OPUS — szczegóły

W innowacyjnym AIR OPUS, zaprezentowanym w 2017 roku, zastosowano pneumatyczny stelaż, dzięki czemu rozłożenie kampera – z wykorzystaniem pokładowego kompresora – zajmuje zaledwie około 90 sekund. Lekka i kompaktowa konstrukcja sprawia, że OPUS jest idealnym towarzyszem obozowania w terenie, z dala od sieci elektroenergetycznej.

Nissan x OPUS jest wyposażony w kuchenkę, strefę wypoczynkowo-jadalną oraz miejsca do spania nawet dla 6 osób. Bogate wyposażenie kampera obejmuje także łącze internetowe, wiec entuzjaści technologii wyprawiający się w teren nie muszą rezygnować z kontaktu ze światem.

Gniazdo 230 V w Nissanie x OPUS służy do zasilania sprzętu gospodarstwa domowego; smartfony i inne urządzenia można doładować przez USB; wnętrze jest oświetlone lampami LED, a mobilny hotspot Wi-Fi może obsługiwać do 10 urządzeń. Wieczorem można rozwinąć ekran i oglądać filmy z cyfrowego projektora.

Produkty żywnościowe przechowywane w lodówce można podgrzać w przenośnej kuchence mikrofalowej zasilanej z gniazdka 230 V lub na dwupalnikowej kuchence gazowej.

Nissan x OPUS jest gotowy do przygody — koła ze stopu metali lekkich mają terenowe opony, a w zewnętrznych uchwytach na nadwoziu jest miejsce na dwa rowery, a nawet kajak.

Źródło energii w kamperze Nissan x OPUS

Nissan Energy ROAM o pojemności 700 Wh i mocy 1 kW może zapewnić niezależność energetyczną kamperowi OPUS na około 7 dni, przy założeniu korzystania z łącznej pojemności akumulatora rekreacyjnego i akumulatora Nissan Energy ROAM oraz jedno- lub dwukrotnego doładowania akumulatorów za pomocą 400-watowego panelu słonecznego (które trwa 2 do 4 godzin). Taka konfiguracja źródeł energii pozwala nawet na tygodniowe wyprawy poza zasięg sieci elektroenergetycznej.

Gdy potrzebne jest doładowanie, zestaw Nissan Energy ROAM można łatwo wymontować ze zmodyfikowanego przedniego schowka. Następnie wystarczy podłączyć go do standardowego gniazdka 230 V na około godzinę. Funkcjonalność tego rozwiązania polega na tym, że Nissan x OPUS może na czas ładowania pozostać w miejscu obozowania — nie trzeba holować całego samochodu w pobliże źródła prądu.

Jeżeli w akceptowalnej odległości nie ma żadnego gniazdka 230 V, system Nissan Energy ROAM można doładować prądem stałym z panelu słonecznego. Pełne naładowanie za pomocą 400watowego panelu trwa od dwóch do czterech godzin.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Cena podstawowa już od: 85 690 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Ile wspólnego ma hybryda z samochodem elektrycznym?

Ile wspólnego ma hybryda z samochodem...

Technika 2019-03-22

Produkcja wodoru z wody morskiej

Produkcja wodoru z wody morskiej

Aktualności 2019-04-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fernando Alonso testował dakarową Toyotę Hilux
Fernando Alonso testował dakarową Toyotę Hilux
Fernando Alonso, kierowca Toyota Gazoo Racing, ukończył dwudniowe testy w RPA za kierownicą Toyoty Hilux, która wygrała tegoroczny Rajd Dakar.