W porównaniu do auta zaprezentowanego podczas wrześniowych targów w Paryżu (tylko wersja kombi), wersja produkcyjna nie różni się znacznie, choć pewne różnice można znaleźć. Tak jak zapowiedziano, linia nadwozia nowej generacji Mondeo nawiązuje do tzw. "kinetic design" z charakterystyczną dolną kratą wlotu powietrza pod zderzakiem, mająca kształt odwróconego trapezu, czyli będzie zbliżona do dwóch zeszłorocznych nowości Forda, modeli S-Max i Galaxy, oraz odświeżonego właśnie C-Maxa.
Zobacz galerię zdjęć Forda Mondeo
Od razu w momencie debiutu rynkowego, Ford Mondeo będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: 4- i 5-drzwiowej oraz najbardziej przestronnego kombi. Wszystkie wersje mają taką samą przednią część nadwozia, za przednim słupkiem zaś zaczynają się już różnice. Każda z nich dostępna będzie z jednym z czterech pakietów wyposażeniowych: Ambiente, Trend oraz najbogatszych i najbardziej luksusowych Ghia i Titanium. Podczas gdy Ghia oferować będzie wnętrze wykończone akcentami z drewna i chromu, wersja Titanium będzie bardziej nowoczesna, z wieloma nowinkami technologicznymi. Wersje Ghia i Titanium na życzenie będą dodatkowo dostępne ze specjalnym pakietem wyposażenia "X-pack", zaś dla wersji Trend i Titanium w ramach opcji przewidziano pakiet "Sport" (obniżone zawieszenie, fotele częściowo wykończone skórą oraz, do wyboru, 17- lub 18-calowe aluminiowe obręcze kół).
Wśród wielu nowych rozwiązań, jakie pojawią się w Mondeo, znajdziemy m.in. systemy keyless start, dzięki czemu, by wejść do środka i uruchomić silnik nie będzie trzeba wyciągać kluczyków, system tankowania Easyfuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadę zapobiegającą włożeniu końcówki dystrybutora z niewłaściwym paliwem, Adaptive Cruise Control (inteligentny tempomat z funkcją ostrzegania i kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu), mierzący ciśnienie w oponach, czy też wspomagający ruszanie na wzniesieniach.
Wewnątrz nowego Mondeo znajdziemy nową tablicę przyrządów z wyświetlaczem Ford Convers+ jako najważniejszym elementem interfejsu HMI (Human Machine Interface), ułatwiającego kierowcy sterowanie funkcjami samochodu. Wnętrze będzie też bardziej przestronne - długość przestrzeni na nogi przy przednich fotelach oraz szerokość wnętrza na wysokości ramion zostały zwiększone odpowiednio o 24 mm i 52 mm.
Nowe Mondeo będzie oferowane także z szeroką gamą jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie 1,6-litrowy Duratec Ti-VCT w wersjach 110- i 125-konnej z 5-biegową skrzynią manualną. Wśród mocniejszych silników znajdziemy: 2,0 Duratec HE o mocy 145 KM również z tą samą skrzynią biegów oraz nową jednostkę 2,3 Duratec HE 161 KM z 6-stopniowym automatem Durashift, która będzie dostępna w czwartym kwartale roku. Topowa wersja będzie posiadać 5-cylindrową, 2,5-litrową jednostkę o mocy 220 KM, opartą na silniku używanym do napędu sportowego Forda Focus ST.
Z kolei gama silników wysokoprężnych rozpoczyna się od 1,8-litrowej jednostki (100 i 125 KM) i obejmuje także dwulitrowe motory w wersjach 130- i 140-konnej.
Zobacz więcej o modelu Ford Mondeo
Czytaj także:
Nowe Mondeo Turnier (2007-01-04)
Pierwsze zdjęcia z taśmy nowego Mondeo! (2006-11-17)
Na celowniku: Ford Mondeo Limousine (2006-09-25)
Nowe Mondeo już (prawie) gotowe (2006-09-22)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +