mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche 911 – premiera

Nowe Porsche 911 – premiera

Na salonie samochodowym w Los Angeles Porsche zaprezentowało światu nową generację Porsche 911. To ósma odsłona kultowego auta.

Nowe Porsche 911 – premiera

Debiutująca właśnie wersja Porsche 911 ma kod 992 i zastępuje serię 991.2. Stylistycznie auto jest ewolucją poprzednika, natomiast w środku kryją się nowe rozwiązania. Do napędu auta posłużą tym razem wyłącznie turbodoładowane silniki sześciocylindrowe. O ile w poprzedniku najmocniejsze odmiany napędzane były jednostkami wolnossącymi, tak w generacji 992 takich już nie znajdziemy.

Gama napędów dla nowej 911 obejmie tym razem również warianty hybrydowe typu plug-in – Carrera 4 E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid. Pojawią się one około 2020 roku. Napędzane na cztery koła, dysponujące dużą mocą, przekraczającą w topowej odmianie 600 koni mechanicznych i zdolne rozpędzić się do ponad 320 km/h idealnie uzupełnią ofertę, wpasowującą się w obecne trendy.

Podstawowe modele 911 Carrera S i Carrera 4S napędzane będą 450-konnym silnikiem, którego moc wzrosła o 30 KM względem poprzednika. Oba warianty, według zapewnień Porsche, na sprint do „setki” potrzebują mniej niż 4 sekundy – tylnonapędowy model dokładnie 3,7 sekundy, a wersja 4S zaledwie 3,6 sekundy. To o 0,4 sekundy lepiej niż w modelu 991.2.

Opcjonalny pakiet Sport Chrono „urwie” kolejne 0,2 sekundy w obu autach. Co do maksymalnej prędkości, ta sięgnie 308 km/h dla Carrery S i 306 km/h dla wersji 4S. Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę jeszcze o obiecywanym przez producenta spalaniu – 8,9 l/100 km (S) lub 9,0 l/100 km (4S). Dodam, że mierzone jeszcze wg normy NEDC.

Przejdźmy do designu auta. Większe zmiany kończą się tu na nowych lampach przednich i ciekawie rozwiązanym trzecim świetle „stop”, umieszczonym na kratkach tylnej klapy. Dodać można do tego jeszcze chowane klamki drzwi. Styliści zdecydowali o poszerzeniu auta. Obfite nadkola mieszczą z przodu koła 20-calowe, a z tyłu 21-calowe.

 

W kabinie zmian jest więcej. Tym razem postawiono na prostotę i nowoczesność, a inspiracją dla projektantów była 911 z lat 70. ubiegłego stulecia. Zniknął gąszcz przycisków, spotykany wcześniej na tunelu środkowym, za to pojawił się duży centralny wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, a pod nim pięć przycisków zapewniających szybki dostęp do najważniejszych ustawień.

Na koniec ceny. W Niemczech model 911 Carrera S kosztuje od 120 tys. euro, a Carrera 4S od niespełna 128 tys. euro. Auta można już zamawiać. Polskie ceny podamy niebawem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche 911 Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche Porsche 911

Podobne wiadomości:

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Aktualności 2017-10-23

Porsche rusza z produkcją odświeżonego Macana

Porsche rusza z produkcją odświeżonego Macana

Aktualności 2018-09-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
SUV-y rosną w siłę
SUV-y rosną w siłę

Jak przewiduje Volkswagen, już za kilka lat nawet co drugi samochód marki sprzedawany na świecie będzie miał nadwozie typu SUV.