mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche 911 – premiera

Nowe Porsche 911 – premiera

Na salonie samochodowym w Los Angeles Porsche zaprezentowało światu nową generację Porsche 911. To ósma odsłona kultowego auta.

Nowe Porsche 911 – premiera

Debiutująca właśnie wersja Porsche 911 ma kod 992 i zastępuje serię 991.2. Stylistycznie auto jest ewolucją poprzednika, natomiast w środku kryją się nowe rozwiązania. Do napędu auta posłużą tym razem wyłącznie turbodoładowane silniki sześciocylindrowe. O ile w poprzedniku najmocniejsze odmiany napędzane były jednostkami wolnossącymi, tak w generacji 992 takich już nie znajdziemy.

Gama napędów dla nowej 911 obejmie tym razem również warianty hybrydowe typu plug-in – Carrera 4 E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid. Pojawią się one około 2020 roku. Napędzane na cztery koła, dysponujące dużą mocą, przekraczającą w topowej odmianie 600 koni mechanicznych i zdolne rozpędzić się do ponad 320 km/h idealnie uzupełnią ofertę, wpasowującą się w obecne trendy.

Podstawowe modele 911 Carrera S i Carrera 4S napędzane będą 450-konnym silnikiem, którego moc wzrosła o 30 KM względem poprzednika. Oba warianty, według zapewnień Porsche, na sprint do „setki” potrzebują mniej niż 4 sekundy – tylnonapędowy model dokładnie 3,7 sekundy, a wersja 4S zaledwie 3,6 sekundy. To o 0,4 sekundy lepiej niż w modelu 991.2.

Opcjonalny pakiet Sport Chrono „urwie” kolejne 0,2 sekundy w obu autach. Co do maksymalnej prędkości, ta sięgnie 308 km/h dla Carrery S i 306 km/h dla wersji 4S. Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę jeszcze o obiecywanym przez producenta spalaniu – 8,9 l/100 km (S) lub 9,0 l/100 km (4S). Dodam, że mierzone jeszcze wg normy NEDC.

Przejdźmy do designu auta. Większe zmiany kończą się tu na nowych lampach przednich i ciekawie rozwiązanym trzecim świetle „stop”, umieszczonym na kratkach tylnej klapy. Dodać można do tego jeszcze chowane klamki drzwi. Styliści zdecydowali o poszerzeniu auta. Obfite nadkola mieszczą z przodu koła 20-calowe, a z tyłu 21-calowe.

 

W kabinie zmian jest więcej. Tym razem postawiono na prostotę i nowoczesność, a inspiracją dla projektantów była 911 z lat 70. ubiegłego stulecia. Zniknął gąszcz przycisków, spotykany wcześniej na tunelu środkowym, za to pojawił się duży centralny wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, a pod nim pięć przycisków zapewniających szybki dostęp do najważniejszych ustawień.

Na koniec ceny. W Niemczech model 911 Carrera S kosztuje od 120 tys. euro, a Carrera 4S od niespełna 128 tys. euro. Auta można już zamawiać. Polskie ceny podamy niebawem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche 911 Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche Porsche 911

Podobne wiadomości:

Ostatnie szlify Porsche 911 przed premierą

Ostatnie szlify Porsche 911 przed premierą

Aktualności 2018-11-09

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Aktualności 2017-10-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak przygotować samochód do zimy?
Jak przygotować samochód do zimy?
Większość kierowców przygotowanie auta do zimy rozumie przez zmianę opon na zimowe. Tymczasem obowiązków jest więcej.