mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche Cayenne S Coupe

Nowe Porsche Cayenne S Coupe

Porsche wprowadza na rynek kolejny mocny wariant Cayenne Coupé: samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.

Nowe Porsche Cayenne S Coupe

Sercem nowego Cayenne S Coupé jest 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 440 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm zapewnia przyspieszenie godne sportowych aut – ze standardowym pakietem Sport Chrono nowy SUV coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.

Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).

Nowym Cayenne S Coupé Porsche rozszerza swoją gamę modeli. Z końcem maja w Porsche Centrach pojawią się Cayenne Coupé o mocy 340 KM oraz Cayenne Turbo Coupé o mocy 550 KM. Najważniejsze cechy Coupé to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm.

Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.

Silnik z turbodoładowaniem

2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupé generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1800 do 5500 obr./min. Obie turbosprężarki umieszczono tu pomiędzy rozwidlonymi głowicami. W rezultacie jednostka ma zwarte wymiary i może być zamocowana niżej, co z kolei obniża środek ciężkości, poprawiając dynamikę poprzeczną.

Skrócenie drogi, jaką pokonują spaliny pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami, owocuje wyjątkowo spontaniczną reakcją silnika oraz szybszym przyrostem mocy. Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą, a to zmniejsza masę jednostki i oznacza, że kolektor jest otoczony płynem chłodzącym. Rezultat: wysoka efektywność procesu spalania, szczególnie przy pełnym obciążeniu.

Sportowe proporcje

Znacznie bardziej stromo opadająca linia dachu nadaje Cayenne S Coupé wyjątkowo dynamiczny wygląd. Efekt ten dopełnia nieruchomy spojler dachowy, podkreślający charakterystyczną sylwetkę Coupé. Przednia szyba i słupek A mogły zostać bardziej pochylone niż w Cayenne, ponieważ płaszczyznę dachu poprowadzono o około 20 mm niżej.

Nowo zaprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają nadwozie o 18 mm, akcentując jego „umięśniony” wygląd. W każdym egzemplarzu Cayenne Coupé nieruchomy spojler dachowy łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem, który stanowi element aktywnej aerodynamiki Porsche (Porsche Active Aerodynamics – PAA).

Spoiler ten – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – przy prędkości 90 km/h lub wyższej wydłuża się o 135 mm, zwiększając siłę docisku tylnej osi. Korzystnie wpływa to na stabilności jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 368 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche Panamera 10 Years Edition

Porsche Panamera 10 Years Edition

Aktualności 2019-10-04

Seat Arona z nowymi pakietami Sportline i Outdoor

Seat Arona z nowymi pakietami Sportline i...

Aktualności 2019-10-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...