mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe minivany

Nowe minivany

Prezentacja Nowego Fiata Ulysse, Lancii Phedra, Peugeota 807 i Citroena C8

Nowe minivany

8 lat temu powstał zaprojektowany wspólnie przez Fiat Auto oraz PSA Peugeot Citroën minivan, który miał stać się konkurentem Renault Espace. Każda marka miała oczywiście własną wersję opracowanego wspólnymi siłami modelu.

Z biegiem lat auto stało się przestarzałe i przestało być konkurencyjne na rynku. Nadszedł zatem czas, aby Fiat Ulysse, Lancia Z, Peugeot 806 oraz Citroën Evasion ustąpili miejsca swoim następcom.

Już od dzisiaj w Genewie dziennikarze mogli zobaczyć Nowego Fiata Ulysse, Lancię Phedrę, Peugeota 807 i Citroëna C8.

Na wypróbowanej już platformie zbudowano zupełnie nowe nadwozie. Poprawiono między innymi geometrię, ustawienia amortyzatorów, dobór sprężyn i dzięki temu, jak twierdzą konstruktorzy auto ma się trzymać zdecydowanie lepiej drogi niż jego poprzednik zapewniając przy tym bardzo wysoki komfort jazdy.

Nadwozie nowego minivana ma elegancką, płynną linię i nie jest pozbawione dynamicznego charakteru. Duża przednia szyba o powierzchni ok. 2 m2 zapewnia kierowcy dobrą widoczność oraz poczucie wolności. Widać jednak różnice w designie auta między poszczególnymi markami. Każdy z czterech samochodów posiada typowe dla swojej marki elementy, no i oczywiście inny znak z przodu. Nie sposób nie zauważyć, że Nowy Ulysse posiada charakterystyczne cechy designu znane z Doblo, a Lancię Phedrę zdobi charakterystyczny „grill”. Pzednia partia C8 również wykazuje silny związek z pozostałymi modelami Citroëna, a wystarczy spojrzeć na reflektory 807, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z Peugeotem. Oprócz wyraźnych różnic z designie przedniej części aut, odmiennie zostały zaprojektowane także światła tylne. Przednie boczne drzwi aut otwierane tradycyjnie, natomiast tylne są przesuwane, co ułatwia wysiadanie z pojazdu np. na zatłoczonych miejskich parkingach.

Wymiary wszystkich aut są jednakowe, ale zwiększyły się w stosunku do poprzednika.

Samochód jest dłuższy o 280mm, szerszy o 25mm i wyższy o 30mm; dzięki temu uzyskano bardziej przestronne wnętrze, które pomieści do 8 osób w trzech rzędach siedzeń. Siedzenia można wymontowywać, obracać i konfigurować na wiele sposobów. Wnętrze zapewnia pasażerom dużą ilość schowków i uchwytów. Projektanci wnętrza pokusili się o oryginalne rozwiązanie deski rozdzielczej. Uwagę przykuwają przede wszystkim umieszczone po środku zegary.

Jak na auto rodzinne przystało z nowym minivanie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów. W standardzie oferowane są poduszki powietrzne kierowcy, pasażera oraz boczne, a także kurtyny powietrzne mające chronić podróżujących na wszystkich trzech rzędach siedzeń. Wszystkie auta wyposażone są również w ABS z EBD, ASR i BA. Nie każde auto posiada jednak ESP bez dopłaty, opcja te oferowana jest seryjnie w Lancii i Peugeocie, natomiast w przypadku Fiata i Citroena posiadają ją jedynie mocniejsze wersje silnikowe.

Lancia oraz Fiat proponują dwa napędy benzynowe (2.0l o mocy 136KM i 3.0l o mocy 204KM) oraz dwa wysokoprężne (2.0l o mocy 109KM i 2.2l o mocy 128KM). Peugeot posiada do wyboru trzy silniki benzynowe (2.0l 133KM, 2.2l 154KM, 3.0l 200KM), a także dwa diesle HDI (2.0l 105KM, 2.2l 125KM).

Citroën natomiast może być napędzany trzema silnikami o mocy od 138KM do 208KM, w tym 2.2l napęd 160KM, który znalazł się po raz pierwszy w ofercie Citroëna. Można również wybrać C8 z jednym z dwóch silników diesla z systemem Common Rail o mocy od 109KM do 130KM.

Na europejskim rynku nowe minivany pojawią się prawdopodobnie wiosną bieżącego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Alkohol za kierownicą. Czy jedno piwo to za dużo?
Alkohol za kierownicą. Czy jedno piwo to za dużo?
Jazda pod wpływem alkoholu jest zabroniona. Tymczasem wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z tego, że jeszcze na drugi dzień poziom alkoholu we krwi może przekraczać dozwolony pułap.