mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Ford Kuga - premiera

Nowy Ford Kuga - premiera

Ford Kuga trzeciej generacji ujrzał światło dzienne. Pod maskę trafią aż trzy rodzaje napędu hybrydowego, a stylistyka jest iście rewolucyjna.

Nowy Ford Kuga - premiera

Ford Kuga – nadwozie

Trzecia generacja Forda Kugi zbudowana jest na płycie podłogowej C2, na której osadzono też nowego Forda Focusa. Auto jest o 4,4 cm szersze, 8,9 cm dłuższe i 2 cm niższe od drugiej generacji Kugi. Ma przy tym nieco większy rozstaw osi – dokładnie o 2 cm.

Praktyczność Forda Kugi zwiększa możliwość przesuwania tylnej kanapy – zapewniając wygodę dla pasażerów kosztem pojemności bagażnika lub odwrotnie. Przy odsunięciu kanapy maksymalnie do przodu, bagażnik zwiększa się aż o 67 litrów.

Ford Kuga – wygląd

Wyraźnie zarysowane dwie bryły, z odciętą i długą maską sprawiają, że auto prezentuje się bardziej dojrzale i elegancko niż dotychczasowe dwie generacje.

Patrząc na tył samochodu, czy to z profilu, czy od tyłu, widać trochę podobieństwa do Mazdy CX-5. Z kolei przedni półprofil przywodzi na myśl... Porsche Macana. Jedno jest pewne, że stylistycznie auto jest dużym krokiem naprzód, w porównaniu do dość mdłej drugiej generacji.

Ford Kuga – napęd

Ford Kuga staje się pełnoprawną hybrydą, bowiem do wyboru są aż trzy rodzaje tego napędu. Uzupełniają je klasyczne wersje spalinowe – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne.

Mamy zatem model Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid, tzw. miękka hybryda) oraz Kuga Hybrid („zwykła” hybryda), a także Kuga EcoBlue z 1,5-litrowym lub 2-litrowym dieslem oraz Kuga EcoBoost z jednostką 1,5 litra.

Ford Kuga Plug-In Hybrid

W wersji hybrydowej plug-in Ford Kuga napędzany jest 2,5-litrowej pojemności silnikiem benzynowym o czterech cylindrach, który współpracuje z motorem elektrycznym. Ten zasilany jest baterią o pojemności 14,4 kWh, dając łączną moc 225 KM.

Jeśli chodzi o zasięg na silniku elektrycznym, ten jest standardowy i wynosi do 50 kilometrów. Akumulator może być ładowany poprzez umieszczone z przodu samochodu gniazdo oraz dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej podczas hamowania. Producent podaje, że 230-voltowa instalacja napełni akumulator w około cztery godziny.

Ford Kuga Hybrid

Samoładująca się hybrydowa Kuga napędzana jest również 2,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym, wspieranym niedużą jednostką elektryczną. Litowo-jonowa bateria magazynuje prąd odzyskany podczas hamowania samochodu.

Nie znamy jeszcze parametrów tego rodzaju napędu, jak moc i moment obrotowy. Wiadomo jednak, że Kuga Hybrid będzie dostępna zarówno z napędem na przód, jak i na obie osie.

Ford Kuga EcoBlue Hybrid (miękka hybryda)

W tej wersji Ford Kuga napędzany jest 150-konnym turbodieslem o pojemności 2 litrów, sparowanym z rozrusznikiem, pełniącym również funkcję generatora. Zastosowano tu 48-voltową instalację elektryczną.
Magazynujący energię BISG (Belt-driven Integrated Starter Generator), czyli rozrusznik-generator zastępuje standardowy alternator i pozwala odzyskiwać i magazynować część energii kinetycznej.

BISG może działać jako wspomagacz napędu, dostarczając chwilowo dodatkowego zapasu momentu obrotowego, potrzebnego do sprawnego wyprzedzania. BISG jest także źródłem zasilania systemów elektrycznych, odciążającym tradycyjny silnik i przyczyniającym się do obniżenia spalania. Producent podaje średnie zużycie na poziomie 5 l/100 km.

Ford Kuga EcoBlue i Kuga EcoBoost

Ford Kuga trzeciej generacji skorzysta również z tradycyjnego napędu. Gama silników obejmuje 1,5-litrowego diesla EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2-litrowego diesla EcoBlue o mocy 190 KM. Jest też jednostka benzynowa EcoBoost o pojemności 1,5 litra, w dwóch wersjach mocy. Słabsza ma 120 KM, a mocniejsza 150 KM.

Niehybrydowe odmiany Forda Kugi sparowane są z sześciobiegową manualną przekładnią lub ośmiostopniowym automatem, a napęd przenoszony jest na przednią oś lub na cztery koła.
Więcej szczegółów poznamy niebawem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Kuga
Ford Kuga
Cena podstawowa już od: 99 320 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Golf ósmej generacji

Volkswagen Golf ósmej generacji

Premiery 2019-11-01

Najpopularniejsze miejskie auta hybrydowe

Najpopularniejsze miejskie auta hybrydowe

Aktualności 2019-11-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...