1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Nowy Opel Astra – co wiemy o 6. generacji

Nowy Opel Astra – co wiemy o 6. generacji

Światowa premiera nowej Astry za nami. Opel zaprezentował zupełnie nową, szóstą generację kompaktowego bestsellera. Nowy Opel Astra przyjmuje stylistykę znaną z innych modeli marki.

Nowy Opel Astra – co wiemy o 6. generacji

Nowy Opel Astra to bardzo udany stylistycznie kompakt, z przednim pasem Opel Vizor, w pełni cyfrowym Pure Panelem w kabinie oraz rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki, takimi jak najnowsza wersja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED. Nowość rynkowa niemieckiego producenta otwiera kolejny rozdział w 30-letniej historii Astry: po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym.

Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug-in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę-e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.

Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu), co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko.

Opel Astra – nadwozie i wnętrze

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W muskularnej i solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów pojemności.

Nowa Astra jest oparta na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Od samego początku prac rozwojowych nad nowym modelem koncentrowano się na zachowaniu DNA marki Opel. Oznacza to, że prowadzenie samochodu jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne, a nowa Astra jest „Autobahnproof”. Innymi słowy jednym z głównych założeń projektowych było dostosowanie konstrukcji do jazdy z wysokimi, autostradowymi prędkościami.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie,  z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu, zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Nowy model ma bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych, podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji, jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. - niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e-horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę-e nowej generacji. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, będzie również produkowana w tamtejszych zakładach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 81 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Astra Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Astra premiera

Podobne wiadomości:

Dacia Jogger: 7 miejsc, prześwit i hybryda

Dacia Jogger: 7 miejsc, prześwit i hybryda

Premiery 2021-09-07

Nowe Audi RS 3 - premiera

Nowe Audi RS 3 - premiera

Aktualności 2021-08-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Ranger wzmocni flotę straży pożarnej
Ford Ranger wzmocni flotę straży pożarnej
Państwowa Straż Pożarna wzbogaciła flotę specjalistycznych wozów ratowniczych o specjalnie przygotowane pick-upy Ford Ranger.