Nowa generacja 911, choć zaprojektowana od podstaw, nie pozostawia żadnych wątpliwości, nie tylko z jaką marką mamy do czynienia, ale także, co to za model. Charakterystyczna linia nadwozia, rozciągnięta sylwetka, typowe reflektory i wreszcie dopracowane w każdym calu detale. Porsche 911 bez dwóch zdań.
W stosunku do poprzednika zwiększono o 100 milimetrów rozstaw osi, obniżona została wysokość auta oraz koła o średnicy do 20 cali. Bez zmian pozostały jednak typowe dla samochodów sportowych, kompaktowe wymiary zewnętrzne. Z przodu w oczy rzucają się typowe dla "911-tek" wyprofilowane błotniki. Podkreślają one szeroki rozstaw przednich kół i sprawiają, że nowe modele 911 Carrera optycznie jeszcze mocniej przylegają do drogi. Nowe lusterka zewnętrzne umieszczone są bezpośrednio na drzwiach, a nie, jak to było wcześniej, na trójkątach w przedniej części bocznych szyb. Takie umieszczenie lusterek zewnętrznych jest nie tylko korzystne pod względem aerodynamiki, lecz także podkreśla nową linię stylistyki i optyczną szerokość nadwozia.
Odpowiednio do nowoczesnej stylistyki zewnętrznej, projektanci Porsche stworzyli także wnętrze, które nawiązuje do Porsche Carrera GT. Wznosząca się ku górze konsola środkowa z typową dla samochodów wyścigowych, umieszczoną blisko kierownicy dźwignią zmiany biegów jeszcze mocniej łączy kierowcę z kokpitem. Tak jak i na zewnątrz, także tutaj można znaleźć klasyczne elementy Porsche - tablica rozdzielcza z pięcioma okrągłymi zegarami (jeden z nich z wyświetlaczem wielofunkcyjnym o wysokiej rozdzielczości), centralny obrotomierz oraz stacyjka z lewej strony kierownicy.
W obu wersjach nowego Porsche 911 Carrera udało się dość znacznie zmniejszyć zużycie paliwa (nawet o 16 proc.). To zasługa między innymi systemów takich jak Auto Start-Stop, zarządzania temperaturą, rekuperacją energii zasilającej wewnętrzną sieć elektryczną samochodu, pierwsza na świecie siedmiobiegowa przekładnia manualna i – w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – funkcja tak zwanego "żeglowania". Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego gwarantuje nie tylko typową dla Porsche precyzję i reakcję, lecz także przyczynia się do poprawy efektywności i zmniejszenia zużycia paliwa.
911 Carrera z nowym, 3,4-litrowym silnikiem typu boxer, opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią Porsche i mocą 350 KM zużywa średnio tylko 8,2 litra paliwa na 100 km – o 1,6 l/100 km mniej, niż poprzednik. Jako pierwszy samochód sportowy Porsche, model ten emituje poniżej 200 g/km CO2 (194 g/km). Także Carrera S z silnikiem typu boxer o pojemności 3,8 litra i mocy 400 KM spala o 14 procent (czyli 1,5 l/100 km) paliwa mniej, mianowicie 8,7 l/100 km. Odpowiada to emisji 205 g/km CO2.
Jednocześnie w obu modelach poprawiły się osiągi jezdne. Przyspieszenie od zera do 100 km/h Carrera S z PDK zalicza w 4,3 sekundy. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, przy włączonej funkcji Sport Plus - w zaledwie 4,1 sekundy. Carrera z PDK potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko 4,6 sekundy (ze Sport Plus – 4,4 sekundy).
Podstawą większej zwrotności, precyzji i stabilności jazdy nowego Porsche 911 jest obok przedłużonego rozstawu osi także szerszy rozstaw kół przedniej osi, nowa oś tylna oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Ponadto dostępne są dodatkowe (w zależności od modelu) seryjne lub opcjonalne systemy, które jeszcze bardziej poprawiają dynamikę jazdy. Dotyczy to przede wszystkim dostępnego pierwszy raz w 911 Carrera S systemu aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). System redukuje przechyły przy pokonywaniu łuków, przez co opony zawsze optymalnie przylegają do podłoża i mogą lepiej przenosić siły boczne. Dzięki temu zakręty można pokonywać z większą prędkością i osiągać jeszcze lepsze czasy okrążeń na torach wyścigowych.
Swoją światową premierę nowe Porsche 911 Carrera będzie miało na wystawie IAA we Frankfurcie, a już w grudniu pojawi się na pierwszych rynkach. Jednak najbardziej niecierpliwi będą mogli złożyć zamówienie już od września. Na rynku niemieckim nowe Porsche 911 kosztować będzie od 88.037 euro, w mocniejsza wersja to wydatek minimum 102.436 euro.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +