Do tej pory francuski koncern był jednym z wiodących producentów w segmencie minivanów. Jednak przez ostatnie lata trend się odwrócił i obecnie trzecią siła jest segment crossover. Dlatego Peugeot postanowił podążać w tym kierunku. Najpierw przedstawił drugą odsłonę modelu 3008, a teraz przyszedł czas na większego brata.
Peugeot 5008 będzie teraz pozycjonowany jako SUV klasy średniej. Długość nadwozia tego modelu to 4,63 m, a rozstaw osi to 2,84 m. W nowoczesnej kabinie znajdziemy rozwiązania takie jak i-Cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Również na desce rozdzielczej pojawi się ekran, tym razem 8-calowy. W kabinie porozrzucano jeszcze 38 schowków, a jakość materiałów została znacznie poprawiona. Producent dopracował również wyciszenie kabiny.
Mimo nowego wyglądu, nadal nie porzucono koncepcji typowego minivana w kabinie. W drugim rzędzie foteli będzie o 60 mm więcej miejsca na nogi pasażerów. Zainstalowano tam trzy niezależne fotele, które można składać i wyjmować. Każdy został wyposażony w system zaczepów ISOFIX. Trzeci rząd foteli można schować w podłodze lub wyjąć. W pierwszym przypadku przestrzeń bagażowa wynosi 702 litry, a w drugim powiększa się do 780 litrów. Gdy złożymy do tego drugi rząd foteli to przestrzeń wzrasta do 1940 litrów. Przewieziemy wtedy we wnętrzu przedmioty o długości do 3,2 metra. To więcej niż nowa Skoda Kodiaq, która maksymalnie pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości 2,8 metra.
Peugeot 5008 na targach Paryż Motor Show 2016 |
Na pokładzie Peugeota 5008 będzie dostępny system Grip Control pracujący w trzech trybach: standardowy, śnieg, piasek, wyłączone ESP. W razie potrzeby jazda poza asfaltem będzie wspomagana przez asystenta podjazdu i zjazdu. Parkowanie dużym crossoverem nie będzie trudne, dzięki kamerom układ Visio Park. W zależności od wersji wyposażenia zaoferuje widok 180 lub 360 stopni. Na liście wyposażenia standardowego pojawi się system autonomicznego hamowania awaryjnego.
Producent ujawnił gamę jednostek napędowych w modelu zbudowanym na nowej płycie podłogowej EMP2. Podstawowa jednostka benzynowa to 1.2 PureTech (130 KM). W ofercie jest jeszcze silnik benzynowy 1.6 PureTech (165 KM). Oba warianty są dostępne z 6-biegowym manualem lub skrzynią automatyczną. Gamę jednostek diesla otwiera 1.6 BlueHDI (100 lub 120 KM), a ofertę uzupełnia 2.0 BlueHDI (150 lub 180 KM). Słabsze warianty obu pojemności w dieselu są dostępne tylko ze skrzynią ręczną, natomiast mocniejsza wersja oferują w opcji przekładnię automatyczną.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!