mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Polski debiut Mitsubishi Outlandera w Poznaniu

Polski debiut Mitsubishi Outlandera w Poznaniu

W marcu, w Genewie miała miejsce europejska premiera najnowszego samochodu Mitsubishi - Outlandera.

Polski debiut Mitsubishi Outlandera w Poznaniu

Zaledwie trzy miesiące później Mitsubishi Outlander jest już dostępny na polskim rynku, a jego premierowy pokaz odbył się podczas największej imprezy targowej w Polsce - Poznań Motor Show 2003.

Niewiele ponad rok temu, Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors w Europie zaprezentował plan transformacji firmy dotyczący produkcji, organizacji i dystrybucji. Po piętnastu miesiącach od momentu jego wprowadzenia oblicze Mitsubishi uległo znacznym przeobrażeniom. Od 19 grudnia 2002 europejskie działania Mitsubishi Motors Corporation prowadzi firma Mitsubishi Motors Europe B.V. z centralą w Amsterdamie, która kieruje sprzedażą samochodów osobowych, części zamiennych i akcesoriów, a także produkcją na starym kontynencie. Zmiany strukturalne i organizacyjne zaowocowały w ostatnich miesiącach wzrostem sprzedaży samochodów spod znaku Trzech Diamentów, a ubiegły rok okazał się również rekordowy jeżeli chodzi o wyniki finansowe netto. Rozwinięciu tej korzystnej tendencji służy także wprowadzanie nowych modeli samochodów. Jednym z nich jest Mitsubishi Outlander.

Crossover SUV - więcej niż terenowo-rekreacyjny

Mitsubishi Outlander to pięcioosobowy kompakt nowej generacji, opracowany przez międzynarodowy zespół stylistów i inżynierów pracujących pod kierunkiem Oliviera Boulay. W ich pracach widoczna jest już odmienna koncepcja w dziedzinie projektowania, która odzwierciedla nową tożsamość samochodów Mitsubishi Motors. Obejmuje ona nie tylko "design", ale również najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, z których stosowania w praktyce słyną Trzy Diamenty.

Outlander jest rozwinięciem dostępnego wcześniej na rynku japońskim Airtreka i reprezentuje cieszącą się obecnie wielkim powodzeniem grupę pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Walory i stylizacja Outlandera sprawiają jednak, że wykracza on poza ramy samochodów z grupy SUV. Outlander tworzy jeszcze bardziej pojemny świat modeli "crossover" łączących w sobie cechy i funkcje sedana, kombi oraz pojazdów SUV.

Outlander to zupełnie nowy samochód Mitsubishi nie będący następcą żadnego ze znanych modeli, ale korzystający z bogatych doświadczeń firmy produkującej cieszące się uznaniem pojazdy o walorach terenowo-rekreacyjnych. Zalety Outlandera najlepiej oddaje określenie wielofunkcyjność, chociaż rozumiane szerzej niż dotychczas.

Outlander zachowuje podstawowe cechy samochodu "czującego się" dobrze w warunkach terenowych, ale jest równocześnie niezwykle przyjazny w tradycyjnie rozumianym ruchu drogowym. Nadaje się on znakomicie do turystycznych wypraw, nawet po bezdrożach i jest równie sprawny oraz komfortowy podczas długich podróży. Nie sprawia także żadnych problemów w ruchu wielkomiejskim.

Pod maską Outlandera kryje się nowoczesna, czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1997 cc i mocy 136 KM (100 KW). Wysokoobrotowy silnik pozwala rozwijać maksymalną prędkość 192 km/godz i spełnia najwyższe normy Step IV dotyczące emisji spalin.

Pięciobiegowa przekładnia manualna przenosi napęd - w zależności od wersji samochodu - na przednią oś lub na cztery koła. System 4WD kojarzony zazwyczaj z poruszaniem się tylko w warunkach terenowych oddaje również nieocenione usługi podczas jazdy po niestety nie najbardziej równych polskich drogach. Jego walory odczuje również każdy kierowca podczas jazdy zimą, po pokrytych śniegiem i lodem nawierzchniach. Określenie "crossover" daje z kolei znać o sobie podczas codziennej jazdy w normalnych warunkach drogowych. Outlander prowadzi się wtedy niczym klasyczny sedan.

Wysoki komfort jazdy, również w terenie, zapewnia niezależne zawieszenie wszystkich kół, a także wyjątkowo sztywne samonośne nadwozie. Jego konstrukcja posiada wzmocnione strefy zgniotu w przedniej i tylnej części, absorbujące energię powstałą podczas ewentualnego zderzenia. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażera czuwają także poduszki gazowe przednie i boczne.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Zaśnieżony podjazd stanowi nie lada wyzwanie dla kierowców. Radzimy, jak zwiększyć swoje szanse na ruszenie pod górę na śniegu.