mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Porsche z serii 718 do teraz napędzał czterocylindrowy silnik. Debiut topowych wersji Boxster Spyder i Cayman GT4 wprowadza sześć cylindrów.

Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Rodzina 718 wita nowych członków. Porsche wprowadza dwa mocne modele – 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4, adresowane są do entuzjastów sportowych aut ceniących czystą radość z jazdy.

Po raz pierwszy w historii 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowo opracowanego 6-cylindrowego silnika o pojemności 4 litrów, połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Ten wolnossący bokser w obu modelach osiąga moc 420 KM.

Dla wyjaśnienia różnic między modelami, oprócz rodzaju nadwozia - GT4 reprezentuje podstawowy drogowy model GT firmy Porsche, natomiast Spyder powstał z myślą o krętych odcinkach dróg.

Wysokoobrotowy silnik bez turbo

Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co 3-litrowe silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera.

Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min.

Wyposażone w manualną przekładnię samochody są w stanie pokonać barierę 300 km/h - prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s.

Większa siła docisku, ten sam opór

Do cech charakterystycznych 718 Caymana GT4 należy udoskonalona aerodynamika, której efektem jest o 50 proc. większy docisk, bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny.

Na aerodynamikę obu modeli w dużym stopniu wpływa również nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu, tworzący z tyłu przestrzeń dla dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4.

Także montowane na stałe tylne skrzydło wytwarza o około 20 proc. większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku.

W przypadku modelu 718 Boxster Spyder, model ten kontynuuje historię słynnych roadsterów, takich jak Porsche 550 Spyder oraz 718 RS 60 Spyder. Poszycie dachowe nadaje się do codziennego użytku i można schować je pod pokrywą bagażnika – wystarczy zaledwie kilka ruchów.

W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Układ hamulcowy w modelach 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4 zapewnia skuteczne wytracanie prędkości, a dzięki zastosowaniu dużych, aluminiowych stałych zacisków typu monoblok jest odpowiednie w warunkach jazdy torowej. Na życzenie dostępne są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowością w przypadku 718 Spyder jest zastosowanie opon o ultrawysokich osiągach (UHP), specjalnie przystosowanych do wymogów samochodów Porsche. Stanowią one element całościowego pakietu, który sprawia, że na Północnej Pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 wypada o ponad 10 s lepiej od swojego poprzednika.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.


Podobne wiadomości:

Znamy cenę Nissana GT-R 50th Anniversary Edition

Znamy cenę Nissana GT-R 50th Anniversary...

Aktualności 2019-07-03

Nowe Porsche Cayenne S Coupe

Nowe Porsche Cayenne S Coupe

Premiery 2019-05-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche otwiera wyremontowany tor Nardo
Porsche otwiera wyremontowany tor Nardo
Przedstawiciele Porsche dokonali ponownego otwarcia odnowionych torów testowych w Centrum Technicznym Nardò.