mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Porsche z serii 718 do teraz napędzał czterocylindrowy silnik. Debiut topowych wersji Boxster Spyder i Cayman GT4 wprowadza sześć cylindrów.

Porsche 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder

Rodzina 718 wita nowych członków. Porsche wprowadza dwa mocne modele – 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4, adresowane są do entuzjastów sportowych aut ceniących czystą radość z jazdy.

Po raz pierwszy w historii 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowo opracowanego 6-cylindrowego silnika o pojemności 4 litrów, połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Ten wolnossący bokser w obu modelach osiąga moc 420 KM.

Dla wyjaśnienia różnic między modelami, oprócz rodzaju nadwozia - GT4 reprezentuje podstawowy drogowy model GT firmy Porsche, natomiast Spyder powstał z myślą o krętych odcinkach dróg.

Wysokoobrotowy silnik bez turbo

Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co 3-litrowe silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera.

Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min.

Wyposażone w manualną przekładnię samochody są w stanie pokonać barierę 300 km/h - prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s.

Większa siła docisku, ten sam opór

Do cech charakterystycznych 718 Caymana GT4 należy udoskonalona aerodynamika, której efektem jest o 50 proc. większy docisk, bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny.

Na aerodynamikę obu modeli w dużym stopniu wpływa również nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu, tworzący z tyłu przestrzeń dla dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4.

Także montowane na stałe tylne skrzydło wytwarza o około 20 proc. większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku.

W przypadku modelu 718 Boxster Spyder, model ten kontynuuje historię słynnych roadsterów, takich jak Porsche 550 Spyder oraz 718 RS 60 Spyder. Poszycie dachowe nadaje się do codziennego użytku i można schować je pod pokrywą bagażnika – wystarczy zaledwie kilka ruchów.

W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Układ hamulcowy w modelach 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4 zapewnia skuteczne wytracanie prędkości, a dzięki zastosowaniu dużych, aluminiowych stałych zacisków typu monoblok jest odpowiednie w warunkach jazdy torowej. Na życzenie dostępne są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowością w przypadku 718 Spyder jest zastosowanie opon o ultrawysokich osiągach (UHP), specjalnie przystosowanych do wymogów samochodów Porsche. Stanowią one element całościowego pakietu, który sprawia, że na Północnej Pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 wypada o ponad 10 s lepiej od swojego poprzednika.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.


Podobne wiadomości:

Porsche 911 Carrera 4. Znamy polską cenę

Porsche 911 Carrera 4. Znamy polską cenę

Aktualności 2019-09-24

Premiery Porsche – Taycan 4S, Macan Turbo i 99X

Premiery Porsche – Taycan 4S, Macan Turbo i...

Aktualności 2019-11-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.