mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!

Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!

Zapomnijcie o Renault Lagunie. Francuski liftback po ponad 20 latach kariery ustępuje miejsca zupełnie nowemu zawodnikowi - oto elegancki sedan Renault Talisman, który w klasie średniej chce dogonić Passata.

Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!
Francuzi kusili nas w ostatnich tygodniach kilkoma enigmatycznymi ujęciami nowego modelu, wobec którego ma spore nadzieje. Owszem, na zdetronizowanie Passata z tronu coraz mniej popularnej klasy średniej nie ma co liczyć, ale stawka jest wysoka - w samej Europie można sprzedać ok. 40 tys. aut rocznie, a niemniej ważny jest prestiż posiadania sporej limuzyny w ofercie.

Wizualnie Talisman zupełnie odcina się od Laguny. To nowa linia Renault - potężne logo na masywnym froncie i przymrużone reflektory z charakterystycznymi diodami świateł dziennych pod spodem. Tył również się wyróżnia - szerokie tylne lampy zajmują prawie całą szerokość auta, a dwie końcówki wydechu zapowiadają sporą moc w nowym sedanie.

Kabina auta już nie jest tak spektakularna, ale pierwsze zdjęcia dają nadzieję na wysoką jakość wykończenia - materiały prezentują się na zdjęciach dość bogato. Wyposażenie auta też powinno być świetne - przewidywane dodatki to m.in. wentylowane fotele z masażem, audio od firmy BOSE, wyświetlacz Head Up Display oraz zaawansowany system multimedialny R-Link2 z wyświetlaczem o przekątnej 8,7 cala, znany  z opisywanego przez nas niedawno Renault Espace'a.

Z nowego vano-SUVa przejęto też silniki do napędzania Talismana. To m.in. motor 1,6TCe o mocy 150KM lub 200KM, czyli downsizing pełną gębą. Cóż, czas zapomnieć o Lagunach z widlastą "szóstką" 3,0 pod maską... Na osłodę pozostaną zapewne bardzo dobre osiągi i niskie spalanie przy umiejętnej jeździe. Nie zabraknie też turbodiesli - będą to zapewne motory 1,5 i 2,0 dCi o mocy od 110 do 160KM. Do wyboru manualne lub 2-sprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów.

Z poprzedniej Laguny przejęto system 4 kół skrętnych, co powinno w znaczący sposób poprawić właściwości jezdne nowego Francuza. W szczególności w połączeniu z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce oraz progresywnym układem kierowniczym - a wszystko to pod kontrolą systemu Multi-Sense, który pozwala nam wybierać charakterystykę jazdy: komfortową, sportową, ekonomiczną lub indywidualną.

W nowym Talismanie nieco powiało tzw. "segmentem premium", ale czy to wystarczy, by przekonać klientów do zupełnie nowego produktu? Konkurenci od lat oferują dobrze znane samochody - z Volkswagenem Passatem czy Fordem Mondeo będzie trudno konkurować, a już nowe Audi A4 czy Mercedes Klasy C mogą być zupełnie poza zasięgiem Francuzów. Ale z wyrokami się wstrzymajmy - Renault ma wielkie doświadczenie w tej klasie i kilka udanych produktów w ofercie na koncie. Talisman może być kolejnym!

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Talisman
Renault Talisman
Cena podstawowa już od: 99 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault Scenic z nowym silnikiem

Renault Scenic z nowym silnikiem

Aktualności 2017-12-19

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.