Suzuki Ignis Hybrid umacnia swoją pozycję jako jedyny dostępny na rynku ultrakompaktowy SUV. Samochód delikatnie zmienił wygląd, w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS.
Już w momencie premiery w 2016 roku, Ignis bardzo szybko zdobył uznanie i ogromną popularność, przez co został nominowany do finałowej trójki w konkursie World Urban Car Awards 2017.
Nowy Ignis Hybrid zachowuje wszystkie cechy zapewniające jego wyjątkowość, oferując odświeżony wygląd, bogate wyposażenie i nowe technologie w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami i funkcjonalnością.
Już podstawowa wersja wyposażenia Comfort Plus zawiera takie elementy, jak m.in.:
- układ mild hybrid 12V SHVS,
- reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych),
- przednie światła przeciwmgłowe,
- klimatyzacja,
- radioodtwarzacz CD/MP3 z łącznością Bluetooth.
Nowy Ignis Hybrid - najważniejsze zmiany
Nowy Ignis Hybrid nadal odznacza się nietuzinkowym wyglądem. Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana przez nową osłonę chłodnicy i zmieniony wygląd przednich i tylnych zderzaków, które zostały wzbogacone srebrnymi nakładkami.
Uzupełnieniem stylu nadwozia jest futurystyczne wnętrze z szerokimi poziomymi liniami, które optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Miejski styl dodatkowo podkreślają elementy wnętrza polakierowane w nowych kolorach (granatowym lub srebrnym – w zależności od koloru nadwozia), a także zupełnie nowe akcenty kolorystyczne tapicerki. Deska rozdzielcza z nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników wykorzystuje kontrastującą kolorystykę czerni i bieli.
Suzuki Ignis Hybrid – silnik i napęd
Nowy jest w Ignisie silnik 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D, połączony z układem mild hybrid 12V SHVS ze zwiększonym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah, zapewniają niższe zużycie paliwa. Nowa jednostka jest teraz dostępna opcjonalnie ze skrzynią CVT.
Zmodernizowany silnik 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D jest wyposażony w system podwójnych wtryskiwaczy, oferujący bardzo szybki czas reakcji i wysoką wydajność, co przekłada się na większą oszczędność paliwa. Oprócz tego silnik wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.Zmniejszone zużycie paliwa to zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym.
W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!