Po raz pierwszy pod maską Suzuki Swift Sport pracuje turbodoładowany silnik benzynowy. W tym przypadku mamy do czynienia z silnikiem 1.4 BoosterJet, znanym do tej pory z Vitary S. W poprzednim modelu pracował wolnossący motor 1.6 o mocy 136 KM. Nowy silnik oferuje 140 KM mocy przy 5500 obr./min, a także 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2500-3500 obr./min. Nowy model zostawia w tyle konkurencję w kwestii masy - japoński hot-hatch waży zaledwie 970 kg.
Sportowa wersja jest nieznacznie niższa i szersza w porównaniu z poprzednią wersją, a do tego na korzyść wpływa wydłużony rozstaw osi oraz sztywniejsza i lżejsza płyta podłogowa Heartect. Do tego zainstalowano usztywnione zawieszenie Monroe, grubsze stabilizatory i tylną belkę.
Wygląd zewnętrzny Swifta Sport wyróżnia pakiet aerodynamiczny, 17-calowe koła, dwie końcówki wydechu oraz specjalna paleta kolorów - w tym żółty lakier Champion Yellow. Sportowe akcenty pojawiły się również we wnętrzu. Znajdziemy tam wyprofilowane fotele, zmienione wskazówki prędkościomierza i obrotomierza z czerwonym tłem, trójramienną kierownicę oraz konsolę delikatnie zwróconą w kierunku kierowcy. Dźwignia manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach ma teraz krótszy skok niż seryjny drążek.
W nowym modelu duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Auto jest wyposażone w system Dual Sensor Brake Support (DSBS), zapobiegający kolizjom. Na pokładzie zamontowano kamerę i czujnik laserowy oraz automatyczne światła drogowe, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Na komfort podróżowania pozytywnie wpływa aktywny tempomat, który zachowuje zadaną odległość od samochodu jadącego przed Swiftem.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!