mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota GR Supra - premiera

Toyota GR Supra - premiera

Toyota GR Supra zadebiutowała na salonie samochodowym w Detroit.

Toyota GR Supra - premiera

Na piątą generację Toyoty Supry musieliśmy czekać niemal 17 lat, ale wszystko wskazuje na to, że warto było uzbroić się w cierpliwość. Nowa Toyota GR Supra, bo tak brzmi jej pełna nazwa, wygląda bardzo rasowo, ma wyważone proporcje i kipi agresją.

Toyota GR Supra - silnik i napęd

Do napędu samochodu służy trzylitrowa jednostka napędowa o sześciu cylindrach, ułożonych w rzędzie. Silnik ten korzysta z turbosprężarki typu Twin Scroll i generuje moc 340 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego.

Napęd przenoszony jest na koła tylnej osi za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów. Auto było solidnie przetestowane przez zespół TOYOTA GAZOO Racing, który pracował nad nim intensywnie podczas testów na legendarnej Pętli Północnej toru Nürburgring.

Stylistykę Toyoty GR Supry zapowiadał już model koncepcyjny FT-1, który został zaprojektowany przez studio Calty Design Research w Kalifornii. Po raz pierwszy pokazano go podczas targów North American International Auto Show w Detroit w 2014 roku. Model produkcyjny różni się od tamtego w niewielkim stopniu, co akurat można zaliczyć jako zaletę.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, sercem nowej Toyoty GR Supra jest trzylitrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach, z turbosprężarką, układem bezpośredniego wtrysku paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Funkcja Launch Control umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, natomiast rozpędzanie kończy się na – ograniczonych elektronicznie – 250 km/h.


Toyota GR Supra - wyposażenie

Istotną informacją jest ta, że wszystkie wersje Toyoty GR Supra sprzedawane w Europie będą wyposażone w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Jego działanie umożliwia przejście od zerowego do pełnego spięcia kół.

Toyota w komunikacie prasowym podaje, że inżynierom udało się uzyskać „złotą proporcję” stosunku rozstawu osi do rozstawu kół, wynoszącego 1,55. Chodzi o to, że najlepszy balans pomiędzy zwinnością oraz stabilnością osiąga się, gdy stosunek tych miar mieści się między 1,5 a 1,6. Dodając do tego wysoką sztywność nadwozia, większą niż w Lexusie LFA, niski środek ciężkości i rozkład mas 50:50, otrzymujemy przepis na idealne auto sportowe.

Toyota GR Supra otrzymuje w standardzie m.in.:

  • aktywny dyferencjał,
  • adaptacyjne zawieszenie (Adapitve Variable Suspension),
  • 19-calowe aluminiowe koła,
  • dwustrefową klimatyzację,
  • adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania,
  • bezkluczykowy dostęp i przycisk Start,
  • wirtualną tablicę rozdzielczą przed kierowcą.

Toyota GR Supra A90 Edition

Na początek sprzedaży Toyota wypuszcza też krótką serię nazwaną Toyota GR Supra A90 Edition. Liczba egzemplarzy została ograniczona do 90 sztuk. Wszystkie A90 Edition będą pokryte matowym lakierem Storm Grey, zostaną wyposażone w czarne matowe felgi aluminiowe oraz kokpit kierowcy obszyty czerwoną skórą. W pozostałych aspektach wyposażenie pokryje się z wersją Premium.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Supra
Toyota Supra
Cena podstawowa już od: 315 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Supra Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Supra

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GR Sport w salonach

Toyota Yaris GR Sport w salonach

Premiery 2019-05-17

Toyota sprzedała w Polsce 55 tys. hybryd

Toyota sprzedała w Polsce 55 tys. hybryd

Aktualności 2019-05-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Land Cruiser kończy 65 lat
Toyota Land Cruiser kończy 65 lat
23 czerwca 1954 roku to ważna data dla Toyoty i fanów offroadu. Tego dnia japońska marka po raz pierwszy użyła nazwy Land Cruiser, która po 65 latach stała się synonimem auta terenowego.