Volkswagen Arteon SB – stylistyka
Arteon Shooting Brake to eleganckie kombi, które nazwą nawiązuje do najlepszych tradycji stylistycznych modeli z rodziny shooting brake, czyli sportowych i eleganckich kombi.
W przypadku Arteona Shooting Brake, mocno przedłużona została linia dachu, a wraz z nią linia bocznych szyb, z kolei poszerzone błotniki sprawiają, że tył auta wydaje się masywniejszy. Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego.
Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik (wartość liczona od oparć kanapy do wysokości półki za tylną szybą). Bagażnik Arteona (wersja fastback) ma pojemność 563 litrów.
Jeśli natomiast złożyć oparcia tylnych siedzeń, pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1 632 litrów (w fastbacku do 1 557 litrów). Podłoga przedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2 092 mm (mierzone do przednich foteli).
Wracając do stylistyki, po raz pierwszy Arteona można zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu.
Volkswagen Arteon SB – wnętrze
We wnętrzu Arteona znajduje się nowa, elegancka tablica rozdzielcza, dopasowana do charakteru i stylistyki Arteona. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń.
Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google). Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli.
Nowością w Arteonie jest system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Dzięki niemu kierowca może znacznie wygodniej i bezpieczniej poruszać się w korku oraz w miejscu robót drogowych.
Elementem systemu Travel Assist jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach, odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze.
Volkswagen Arteon SB – silniki
Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid) do wyboru.
Jednostki TSI osiągają moc 150 KM, 190 KM, 280 KM i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym eHybrid – osiąga moc 156 KM i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 85 kW (115 KM). Jednostki TDI osiągają natomiast moc 150 KM i 200 KM.
Po raz pierwszy w rodzinie Arteona pojawia się również wspomniany model spod znaku R – najbardziej sportowych spośród wszystkich odmian modeli Volkswagena.
Jost Capito, dyrektor Volkswagen R, stwierdził: „Dzięki Arteonowi i Arteonowi Shooting Brake R Volkswagen jeszcze mocniej zaznacza swoją pozycję w klasie samochodów premium o dużych osiągach. Fascynująca jest nie sama moc silnika wynosząca 320 KM, lecz także sposób w jaki te auta przenoszą ją na asfalt. Opracowaliśmy nową technologię, którą określamy mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół. A to zapewnia nieznany dotąd w autach tej klasy poziom dynamiki jazdy”.
Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!