1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Volkswagen Caddy 5. Premiera

Volkswagen Caddy 5. Premiera

Volkswagen Caddy piątej generacji zadebiutował na specjalnym pokazie w Dusseldorfie. Auto bazuje na platformie MQB i wejdzie do produkcji jesienią tego roku.

Volkswagen Caddy 5. Premiera

Volkswagen Caddy to auto, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Na rynek wejdzie niebawem jego najnowsza odsłona, która wiele podzespołów współdzieli z Volkswagenem Golfem ósmej generacji.

Caddy może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach. Jak dotąd wyprodukowano go w ponad trzech milionach egzemplarzy. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą generację Caddy.

Jak zapewnia producent, każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa, a całość została zbudowana na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB, w gamie modelowej tego samochodu zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym.

Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Bryła zewnętrzna została zaprojektowana zupełnie od nowa i nabrała sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu.

- Dzięki znacznemu powiększeniu przestrzeni, absolutnej perfekcji w tworzeniu szczegółów, nowym rozwiązaniom technicznym i nowej dynamice designu, nowy Caddy to ogromny krok naprzód – mówi Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.

- Nowy Caddy daje nam potencjał do globalnego zwiększenia udziału naszej marki w tak zwanym segmencie A rynku miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanów – dodaje Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Volkswagen Caddy - design

Przejście na platformę MQB widoczne jest w dynamiczniej wyglądających proporcjach nowego Caddy. Projektanci samochodu wykorzystali tu okazję wynikającą z technicznych zalet platformy MQB, by stworzyć zupełnie nową karoserię – bardziej wyrazistą niż wcześniej.

Dzięki zredukowanej wartości oporu powietrza (Cx z 0,33 do 0,30), Caddy wyznacza nowe standardy w swojej klasie pojazdów. Jeśli chodzi o konstrukcję i specyfikację zewnętrzną auta, nowy Caddy zyskał kilka nowych cech. Należą do nich opcjonalna funkcja domykania odsuwanych bocznych drzwi i pokrywy bagażnika oraz również opcjonalny, rozciągający się nad pierwszym i nad drugim rzędem siedzeń szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2.

Nowością są także nowe, 18-calowe felgi aluminiowe oraz montowane standardowo w najwyższych wersjach wyposażenia reflektory diodowe i diodowe światła tylne. Po raz pierwszy w tym modelu pojawia się też bezkluczykowy dostęp, zapłon i zamykanie pojazdu (Keyless Access – w skrócie Kessy) oraz cyfrowy kokpit „Digital Cockpit”.

Volkswagen Caddy - nowe nazewnictwo

Nowy Caddy pojawi się - podobnie jak jego poprzednik – w różnych wersjach nadwozia: jako furgon, kombi i wielu wersjach samochodu osobowego. Nazewnictwo linii wersji osobowych zostało zmienione.
Model bazowy będzie się teraz nazywał ‘Caddy’, wersja wyższa specyfikacji to ‘Life’ i w końcu wersja premium to ‘Style’. Wszystkie nowe wersje są lepiej wyposażone niż wersje modelu poprzedniego.

Volkswagen Caddy – wnętrze

Wewnątrz piąta generacja tego uniwersalnego samochodu przekonuje zaawansowanymi technicznie rozwiązaniami i zdecydowanie większą ilością miejsca. Dla przykładu: przedłużona wersja modelu - Caddy Maxi – ma teraz dość miejsca do umieszczenia w niej dwóch europalet.

Wskaźniki i elementy obsługi zostały gruntownie przeprojektowane. Nowy, cyfrowy kokpit ‘Digital Cockpit’ (opcjonalny, w pełni cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników) oraz radio i infotainment (wyświetlacze o przekątnej od 6,5 do 10 cali), składają się na interaktywne interfejsy systemu dostępnego zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera na przednim fotelu.

Połączenie cyfrowego kokpitu i najwyższego stopnia rozbudowy systemu nawigacji z 10-calowym wyświetlaczem, tworzy nowy, w pełni cyfrowy krajobraz wskaźników i elementów obsługi, czyli ‘Invision Cockpit’. Za pośrednictwem jednostki komunikacyjnej online (OCU) ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online "Volkswagen We", co oznacza, że nowy Caddy jest zawsze podłączony do sieci.

Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich ‘Asystent Podróży – Travel Assist’, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości.

W nowym Caddy znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz asystent boczny – Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert. Funkcjonujące już wcześniej w Caddy systemy zostały teraz znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.

Volkswagen Caddy – silniki

Nowe silniki spełniają wymagania normy Euro 6 z roku 2021 i wyposażone są w filtr cząstek stałych. Nowością, użytą po raz pierwszy w silnikach TDI o mocy wyjściowej od 55 kW/75 KM do 90 kW/122 KM, jest nowy system Twindosing. Dzięki dwóm katalizatorom SCR, a więc podwójnemu wtryskowi AdBlue, poziom emisji tlenków azotu (NOx) jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem, co sprawia, że silniki TDI Caddy należą do najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie.

Oprócz tego w gamie jest turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 84 kW/116 KM oraz doładowany silnik na gaz ziemny TGI. Przewidywane zużycie paliwa przez Caddy jest do dwunastu procent niższe niż w poprzednim modelu.

Nowy Volkswagen Caddy w sprzedaży pokaże się jeszcze w tym roku. Polska jest jednym z trzech pierwszych (obok Niemiec i Austrii) rynków, na których zadebiutuje w pierwszej kolejności.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Cena podstawowa już od: 76 542 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Porsche i Volkswagen inwestują w sieci ładowania aut elektrycznych

Porsche i Volkswagen inwestują w sieci...

Aktualności 2020-03-17

Volkswagen Golf GTI, GTE i GTD

Volkswagen Golf GTI, GTE i GTD

Premiery 2020-03-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
Przy salonach Grupy VW powstaną ogólnodostępne stacje ładowania zarówno z szybkimi złączami DC 50 kW, jak i AC 22 kW ? łącznie ponad 350 punktów, a wszystkie ładowarki będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych.