Kurz po prezentacji ósmej generacji Golfa powoli opada, pora zatem przyjrzeć się bliżej nowemu wcieleniu króla kompaktów. Już teraz widać, że nowa odsłona auta nadal będzie decydować o sile segmentu, ustawiając wysoko poprzeczkę w segmencie samochodów kompaktowych.
Golf zaoferuje funkcjonalności, które kojarzyliśmy dotąd z bardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena - jak Passat, Arteon czy Touareg. Znaczna część zaawansowanych rozwiązań znajdzie się już w standardzie wersji podstawowej Golfa.
Volkswagen Golf - funkcjonalny i nowoczesny
Od czasu swojej premiery 45 lat temu Golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która współgrała ze stonowaną i konserwatywną stylistyką auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego Golfa.
Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny również dla poprzednich generacji słupek C. Dzięki niemu sylwetka nabiera dynamiki, będąc jednocześnie odwołaniem do pierwszych generacji auta.
Dobre proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien, a także niska linia dachu nadają posturze nowego Golfa lekkości. Wyraziste są natomiast tylna część nadwozia i przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi.
We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, które zastąpiło konwencjonalne reflektory. Wzór diodowych świateł stał się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistyki Golfa ósmej generacji.
Volkswagen Golf - konstrukcja
Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB). Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się.
Długość auta wynosi 4284 mm, szerokość 1789 mm, a wysokość 1456 mm. Rozstaw osi to 2636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.
Volkswagen Golf - wnętrze i wyposażenie
Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit. Współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up.
Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa nowego Golfa jest naturalna i intuicyjna. Volkswagen sięgnął po najnowsze rozwiązania w zakresie cyfrowych elementów obsługi i wskaźników. Jednostka online connectivity unit (OCU) stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus.
Golf ósmej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystujących, które wspomagają kierowcę podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy na świecie w aucie tej klasy system Travel Assist znany z nowego Passata sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować.
Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X.
Dzięki temu idea zbiorowej inteligencji stała się rzeczywistością. Oznacza to początek nowego rozdziału w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, ponieważ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić.
Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, także wyposażone w interaktywne funkcje.
Wersje wyposażenia Golfa skonfigurowano w zupełnie nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Odtąd dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line. Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż to było w wypadku poprzedniego modelu.
Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X.
Na przestrzeni 2020 roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE oraz Golf R.
Volkswagen Golf - silniki
Do nowego Golfa będą oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki.
Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM.
Nowe jednostki benzynowe działają – to nowość – w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx).
W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!