mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Passat B8 po face liftingu

Volkswagen Passat B8 po face liftingu

Obecna generacja Volkswagena Passata wymagała odświeżenie. Wygląd niemal się nie zmienił, ale doszło wiele nowoczesnych systemów.

Volkswagen Passat B8 po face liftingu

Nadwozie – zmian niewiele

Volkswagen Passat po face liftingu zmienił się na zewnątrz bardzo niewiele. Niemal wcale. Nowe są zderzaki, nieco inny grill, a w przednich reflektorach inaczej poprowadzono listwę świateł do jazdy dziennej.

Z tyłu pojawił się napis PASSAT umieszczony na klapie bagażnika. Zabieg podobny jak w przypadku Arteona, a także jeszcze wcześniej Phaetona. Z przodu dodatkowo zamówić można opcjonalnie matrycowe reflektory LED IQ.Light, natomiast tylne lampy mają trójwymiarowy układ diod.

Kabina – co nowego?

Nieco więcej zmian znajdziemy we wnętrzu Volkswagena Passata po face liftingu. Najbardziej zauważalną i dla wielu bolesną zmianą jest rezygnacja z analogowego zegarka pośrodku deski rozdzielczej. Poza tym nieco lepszej jakości są materiały tapicerskie.

Wirtualny kokpit w miejscu zegarów ma teraz ekran o przekątnej 11,7 cala. Jest podobno bardziej czytelny, a jego obsługa jest bardziej przejrzysta i intuicyjna.

Dużą nowością jest system informacyjno-rozrywkowego MIB3. Jest dostępny z ekranami w trzech rozmiarach, w zależności od poziomu wyposażenia - o przekątnej 6,5 cala, 8,0 cali lub 9,2 cala. System jest nieustannie podłączony do sieci poprzez kartę SIM, co umożliwia korzystanie z usług łączności, czy też skonfigurowanie hotspotu Wi-Fi.

System informacyjno-rozrywkowy ma bardziej intuicyjne menu i można go obsługiwać głosowo. Wystarczy wypowiedzieć słowa „Hello Volkswagen” i następnie wydać polecenie naturalnym językiem, na przykład co do wybranego celu podróży.

Kolejna nowość w Passacie to szereg zaawansowanych systemów jazdy pod ogólną nazwą IQ.Drive. Dzięki nim nowy Passat jest pierwszym modelem Volkswagena, mogącym podróżować półautonomicznie do prędkości rzędu 210 km/h. Jest to drugi poziom autonomicznej jazdy, a więc wymagający ciągłej uwagi kierowcy.

System jest rozszerzeniem Traffic Jam Assist, działającego do 60 km/h. Teraz jest to po prostu Travel Assist. Jego działanie opiera się na ulepszonym aktywnym tempomacie, który nie tylko utrzyma prędkość i odległość od aut, ale także zredukuje prędkość przed skrzyżowaniem, rondem czy zakrętem, korzystając m.in. z map nawigacji oraz odczytywania znaków ograniczenia prędkości.

Co istotne, drugi poziom autonomiczności oznacza konieczność trzymania rąk na kierownicy. W przeciwnym razie, po 10 sekundach auto wyemituje sygnał ostrzegawczy, a w razie braku reakcji doprowadzi do zatrzymania, uruchamiając światła awaryjne.

Silniki – co pod maską Passata?

Wśród silników benzynowych znajdziemy 1,5-litrowe TSI o mocy 150 KM, a także 2,0-litrowe TSI o mocy 190 oraz 272 KM.

Fani diesli znajdą nowe 2,0-litrowe TDI Evo o mocy 150 KM. W ofercie będzie też mniejsza jednostka TDI o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM oraz dwie wersje 2,0-litrowego TDI o mocy 190 oraz 240 KM.

Volkswagen Passat GTE dostanie ulepszony system plug-in hybrid, zawierający większy, 13-kWh akumulator litowo-jonowy. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym to teraz 55 km. Odmiana GTE ma łączną moc 218 KM, pochodzącą z 1,4-litrowego TSI o mocy 115 KM oraz silnika elektrycznego.

Zamówienia na Volkswagena Passata B8 po face liftingu składać można od maja, a pierwsi klienci zaparkują go w garażu w sierpniu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 79 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mitsubishi ASX po face liftingu

Mitsubishi ASX po face liftingu

Premiery 2019-02-13

Rejestracje nowych aut w Polsce – Grupa Volkswagena na czele

Rejestracje nowych aut w Polsce – Grupa...

Aktualności 2018-12-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Jak ruszać pod górę na śniegu?
Zaśnieżony podjazd stanowi nie lada wyzwanie dla kierowców. Radzimy, jak zwiększyć swoje szanse na ruszenie pod górę na śniegu.