mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Większe i bardziej stylowe A6

Większe i bardziej stylowe A6

Mająca swój debiut w Genewie najnowsza wersja Audi A6 trafi do sprzedaży pod koniec kwietnia. Rok później oferowana będzie także wersja kombi A6 Avant.

Większe i bardziej stylowe A6

Następca A6 ma 4,92m długości (13 cm więcej niż poprzednia wersja), 1,86m szerokości (+5 cm) i 1,46m wysokości (+1 cm). Dodatkowo o 83 mm zwiększony został rozstaw osi (2,84m). Oznacza to większy komfort i bezpieczeństwo dla nóg pasażerów z przodu oraz więcej przestrzeni na wysokości kolan w tylnym rzędzie. Przestrzeń na ramiona z przodu została poszerzona o 23 mm, z tyłu zaś o 6 mm. Większe wymiary to także powiększona przestrzeń bagażowa do 546l.

Nowe A6 stylistycznie oparte jest na potężniejszym modelu A8 w wersji W12. szczególne podobieństwo stwarza duża, przednia kratka wlotu powietrza w kształcie trapezu. A6 jako pierwsze Audi posiada światła xenonowe połączone z systemem oświetlania drogi podczas pokonywania zakrętów.

Wnętrze również podobne jest do modelu A8. Uwagę zwraca kształt kierownicy, szeroka konsola centralna z zintegrowanym systemem audio. Podobnie jak w tej sportowej luksusowej limuzynie, inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie elektromechanicznego hamulca postojowego, co dla stylistów oznacza większą przestrzeń do wykorzystania. Rezygnacja z dźwigni hamulca ręcznego umożliwiła w nowym A6 funkcjonalne i ergonomiczne ukształtowanie konsoli i podłokietnika. Za dźwignią zmiany biegów znajduje się terminal obsługi systemu MMI. Jego ekran umieszczony jest w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy, pod górną osłoną deski rozdzielczej. W seryjnym wyposażeniu znajduje się automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu i światła, system ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne z kurtynami powietrznymi.

W pierwszej fazie A6 dostępne będzie w pięciu wersjach silnikowych (trzy silniki benzynowe oraz dwa diesle). Wysokoprężnymi silnikami są dwu i trzylitrowy V6 silnik TDI o mocy odpowiednio 140 i 225 KM. Silniki benzynowe to 2,4-litrowy V6 o mocy 177 KM, 3,2-litrowy V6 o mocy 225 KM oraz najmocniejszy 4,2-litrowy V8 o mocy 335 KM. Silniki diesla spełniają normę emisji spalin EU-4. Do przeniesienia napędu służą sześciobiegowe skrzynie (manualna i automatyczna z trybem ręcznym). Wersje 4,2 V8 oraz 3,0 TDI oferowane są z napędem na wszystkie koła, a jednostka 3,2l ma możliwość wyboru takiego napędu.

  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe to pozornie trudny manewr. Tymczasem wystarczy poznać kilka zasad, by wpasować się w każdą niemal lukę.